Maträddnigslog

edited November 2016 in Solidariskt Kylskåp
2016.10.27 Kafé Frilagret

image
Mackor, bönsoppa, surdegsbröd, humus, kaffebröd

2016.10.28 Kortedela Bibliteket (Solikyl2)

image
Eko mjölk, lammkorv, pepperonikorv, rotmos

2016.10.28 Kafé Frilagret

image
Foodhero Hannah

image
Criossant, kanelbulle, bröd, ärtsoppa
«13

Comments

• Åh vad snyggt Tomasz! Jag ska lägga upp på fb imorgon, absolut! Men först i våran webbsidan
  • edited October 2016
    Ska vi använda denna tråden till att posta bilder för vidare publicering? Här är dagens bidrag:

image
  • Verkar inte funka, inte för mig iaf. Men nu e de läggdags här, vart en lång arbetskväll.
  • olle said:

Ska vi använda denna tråden till att posta bilder för vidare publicering? Här är dagens bidrag:

Länken verkar va lite knas.
    Hade tänkt att dokumentera våra maträddningsauktioner genom att skapa en tråd för varje foodsaver. @olle skapa en tråd typ "Maträddnigslog Olaf" så hjälper jag dig att fixa bildlänken.
  • AKTA där med kött!! Det kan skapa problem och jag tycker att vi borde fatta ett beslut snart om det tillåts i kylskåp eller inte (pga regelverk och hälsorisk). Passa på och inkludera punkten i onsdagens träff. Philip kommer oxå förresten. Det blir kul, nästan alla vi bjöd in kommer vara där! (om det finns möjligheten kan jag tänka koppla mig via Skype)
  • brunomc said:

AKTA där med kött!! Det kan skapa problem och jag tycker att vi borde fatta ett beslut snart om det tillåts i kylskåp eller inte (pga regelverk och hälsorisk). Passa på och inkludera punkten i onsdagens träff. Philip kommer oxå förresten. Det blir kul, nästan alla vi bjöd in kommer vara där! (om det finns möjligheten kan jag tänka koppla mig via Skype)

Håller me, helst inte kött i Solikyl. Det kan isf. foodsavers konsumera om dom vill.
    Du måste vara med via Skype, jag kommer att fixa med tekniken så att du kommer synas på vita duken med projektor (typ som Snowden från Moskva).
  • hahaha tack Tomasz!!

ja, det är viktigt att prata om detta med kött. Olle har redan uttryckt att han vill rädda kött, så det skulle nog ta en viss tid att snacka om det.
    Mitt förslag är att vi tar upp som sista punkten och fokuserar först på vad vi ska göra gemensamt med de nya foodsavers.
  • olle said:

Verkar inte funka, inte för mig iaf. Men nu e de läggdags här, vart en lång arbetskväll.

Maila mig bilden du tog så att jag kan ladda upp den på bloggen.
    Va inne på Vega igår och tog denna bild på Solikyl:

image

Kommer åka in och flytta lite av maten till Solikyl2 då vi inte levererat där på länge.
  • Behövs inte, min bild är identisk med den ovanför... Ta med så mycket du vill!
  • 2016.11.05 Kafé Frilagret

image

image

2016.11.09 Kafé Frilagret

image
  • ska jag anta att det är ok att lägga upp alla bilder som ni postar här uppe på Facebook? (jag frågar pga personer som syns i bilden)
  • brunomc said:

ska jag anta att det är ok att lägga upp alla bilder som ni postar här uppe på Facebook? (jag frågar pga personer som syns i bilden)

Helst inte ansikten tack. Jag brukar alltid säga att bilder jag tar inte kommer läggas ut på FB.
  • säger du det till dem du tar bilder på?
  • edited November 2016
    brunomc said:

säger du det till dem du tar bilder på?

Ja just det, många vill helst inte bli fotade och då säger jag att dessa foton är för internt bruk inte FB.

Därför tar jag olika bilder med och utan ansikten.

Här en bild på dagens leverans till Kortedala, en sådan bild är ok att posta på FB.

image

Update.

Jag kände mig tvungen att ta denna bild:

image
    "Super Svinn-Smart"

En sådan bild kan postas på FB, det är matsvinnet som levererats idag till Kortedala.
    Jag vill kalla detta "Super Svinn-Smart", där Solikyl minskar matsvinnet på riktigt och på rätt sätt ;)
  • hehe bra med bilden!

Och bilder jag lägger upp på våran sida? Tycker ni att jag ska ta bort de som har ansikte?
  • brunomc said:

hehe bra med bilden!

Och bilder jag lägger upp på våran sida? Tycker ni att jag ska ta bort de som har ansikte?

Vilka bilder tänker du på då, dom när vi flyttade kyl till Kortedala?
    Hittar inte så många med ansikten.
  • ja, med er och de sista med leveransen från frilagret
  • brunomc said:

ja, med er och de sista med leveransen från frilagret

Leave it as it is for now, thanks.
  • edited November 2016
    Sebastian har fyllt hela kylen nu igen :smile:

Massa grillad kyckling, ost, såser, potatisgratäng mm.

image

image

image

image

• Såna bilder får ett ganska stort genomslag!! Idag blev det typ 50 stycken mer som kom med på fb-gruppen, och jag postade bara i gruppen! Nu är vi nästan 700. Tidningen Göteborg Direkt kommer att (eller har redan) kontakta er förresten. Kanske bra tillfälle att skicka den där mejlen till Willys? ;)
  • brunomc said:

Såna bilder får ett ganska stort genomslag!! Idag blev det typ 50 stycken mer som kom med på fb-gruppen, och jag postade bara i gruppen! Nu är vi nästan 700. Tidningen Göteborg Direkt kommer att (eller har redan) kontakta er förresten. Kanske bra tillfälle att skicka den där mejlen till Willys? ;)

Jag kommer att fortsätta att dokumentera och ta bilder så att du kan lägga ut på fb.
    Mailar Willys under helgen.
  • Dagens leverans till Kortedala.

image

image
  • Dagens leverans på Vegagatan.

image
  • edited November 2016
    Dagens leverans till Kortedala.

image
    Matsvinnleverans utanför Hemköp Kortedala som vägrat att träffa mig ang. deras matsvinnhantering.

image
    Solikylen på biblioteket i Kortedala.

image
    Hyllan med rätt mat både för magen och hjärnan.

image
    Foodsaver Tomasz med stadsdelsnämndens ordförande Tasbas Özgür i Östra Göteborg.
  • Jag och Olof drog och dumpstra igår natt.

image

image

image

image

image
  • några lyxgrejer där! :smiley:
  • @sebthisted levererade igen.
    Julost med best-före-datum februari 2017 :smile:

image

image

image

image
    Vi levererade från Frilagret också.
  • edited December 2016
    @sebthisted tillsammans med Agneta levererade en hel del mat från Hemköp igår.

image

image

image
    Jag passade på att leverera en del till Kortedala.

image

image
  • Efter jag lagt upp bilderna, kommentaren från fb, nyss: "Jag var precis på Vegagatan och trots att de egentligen inte öppnat än var kylskåpet helt tomt. Förstår inte riktigt hur allt kunde gå åt så fort. Lite tråkigt om det var en person som tog allt. Man hade ju kunnat dela."

Bra å ena sida, om maten äts upp, men lite tråkigt om det är faktiskt så att bara en eller få som brukar vara där på Omverkstan tar allt, eftersom folk åker dit ändå bara för den skull. Har ni någon koll på det? Jag är lite rädd att Solikyl 1 blir liksom bara en källa till gratis mat endast för dem som brukar umgås där... Eller var det flera olika personer som tog sista leveransen? Har ni koll?
  • brunomc said:

Eller var det flera olika personer som tog sista leveransen? Har ni koll?

Ja, jag har bra koll på detta.

När var den personen där? I tisdags eller idag?
Sign In or Register to comment.