Osolidariskt sammarbete med Niklas aka Miljöfyndet

edited July 31 in Solidariskt Kylskåp
Mer drama om det så kallade sammarbetet med Miljöfyndet.

Idag hittade jag ett kylskåp på Bortskänkes och smsade Niklas om han kunde ställa upp med transport då han har tillgång till den största bilen av alla maträddare. Kylskåpet finns i Torslanda och den långa sträckan var omöjlig för transport med cykelkärra.

Svaret från Niklas var som flera gånger tidigare att det är för långt för han att köra.

Det har aldrig varit för långt för Niklas att köra när det gäller mat eller annat till deras butik, men så fort jag bett om hjälp till Solikyl så har jag fått kalla handen.

Jag föreslår att vi funderar över att avsluta samarbetet med Niklas för det på kort och långt sikt bara gynnar deras affärsverksamhet och gör mer skada för Solikyl.

För dom som inte är insatta i historien med Niklas aka Miljöfyndet så berättar jag gärna det när vi träffas.

Bifogar sms-konversationen jag hade tidigare idag.

image

image

image

Comments

• Jag sms:ar Linda som har erbjudit flera gånger att transportera kyl i hennes bil och kollar om hon kan denna vecka
  • Annars har jag redan erbjudit mig o låna mina föräldrars folkabuss o köra kylskåpet. Skulle fortfarande kunna göra det idag eller imorgon om det e aktuellt. Någon annan får dock hålla i o planera o ha nycklar till kommersen, bestämma tid, någon som följer med för o bära osv.
  • Kul Disa! Visste inte att du hade transport för det också... Linda kommer till Fixoteket idag med den svalna och jag pratade med henne om att hämta fulhöjd kylskåpet på Torslanda på måndag, fast det verkar som att personen har lite bråttom. Om du kan ställa upp till att hämta på Torslanda, när skulle det passa dig tidigast?
  • Ikväll efter hämtningarna till fixoteket. Tar typ två timmar o åka till partille o hämta bilen, så blir väl vid åtta, nie tiden.
  • Smsa om det blir nåt, jag tar inte med mig datorn ut.
  • Jag kan också åka direkt o hämta bilen så sätt, det är fler som är uppskrivna på hämtningarna. Så om två timmar tidigast.
  • jag väntar på svar från personen som har kylskåpet fortfarande. Jag sms:ar dig så fort jag vet
Sign In or Register to comment.