Kommersen!

edited June 30 in Solidariskt Kylskåp
Idag har jag hämtat nycklar till Kommersen så vi kan börja leverera mat på helger till att börja med. Vi kommer att förhandla om fler dagar i Agusti då huvudansvarig person är tillbaks i Sverige. Vi har hela ytan mellan ingång 1 och 2 att disponera om tillsvidare som synes på ritningen i ljusblått.

image

Den ljusröda ytan är för Cykelköket, makerspace / hackerspace mm.

Jag har dragit fram ström och under veckan behöver vi leta efter ett kylskåp och flytta in frysen samt städa då det sitter en massa skruv i väggen etc. Har ni tips på vart vi får tag på ett helhöjdskylskåp eller kan hjälpa till med att städa, hör av er!

Comments

• edited July 1
    jag tänker lägga upp en annons på vår Facebook-grupp

edit: eller kanske behövs inte, har precis hittat denna annons och skickat iväg ett meddelande
  • Dom är ju skitfina, men vi behöver ett fordon att flytta dem med. Hoppas vi får dem. Jag hitta en kyl / frys i köket på Kommersen som inte används, står som prydnad med en duk på så frågade precis om vi kan använda den. Vi har ju plats så varför inte ha flera?
  • Exakt! Vi börjar med eget lager för kylskåp o frys. hehe
  • edited July 1
    Vi behöver hjälpa till att städa upp i Kommersen, svara helst idag när ni kan på Doodle.

Ping @tomasz @Agnese @Joakim @Sandra @Maxxipac @ou6op @Andrea @MagneG @melste91 @kristina
  • När behöver ni hjälp? @Nicco
  • Såg nu att man skulle anmäla på doodle @Nicco
  • Anmäla tider när du kan, sen får vi se när mest kan så tänk inte bara på tider när jag kan, det viktiga är att de flesta kan så lånar jag ut nycklarna till den tid som de flesta kan ifall jag inte kan då..
  • Nu är vi 4 som kan imorn eftermiddag mellan 15 - 17. Jag har satt upp det som en pickup på Karrot.
  • Nicco said:

Nu är vi 4 som kan imorn eftermiddag mellan 15 - 17. Jag har satt upp det som en pickup på Karrot.

Betyder det att det blir städning av i em? Behöver jag ha med mig nåt?
  • Jepp, vi ska dit. Det handlar om en grovstädning, golvet är asfalterat så allt vi kan göra är att sopa så gott det går, ta ner skruvar och sopa bort spindelnät. Vi skall flytta fram lite grejer också.
  • Vi har städat, flyttat dit och kopplat in 1 kylskåp och en frys så på fredag kan vi börja leverera maten!
  • Jättekul! ^_^
  • Linda som är maträddare skrev till mig att hon kan få tag på ett kylskåp/frys och köra det, men problemet är att kylskåpet blir som kallast 12 grader och frysen -5 bara. Är det ändå något intressant för Kommersen? Eller Fixoteket kanske?
  • I Kommersen svettas frysen på max kyla så knappast bra ställe för ett kass kylskåp. i Fixotekets källare har de en chans, men helst vänta på nått bättre och inte ta nått som inte funkar som det -skall vilket är vad du beskriver..
  • så länge man sätter en stor lapp som visar att det inte blir mindre än 12 så tycker jag att det inte är ett problem. Där kan man ha t ex frukter och grönsaker. Eftersom det finns mycket plats i Kommersen så är det inget som ska stå i vägen
  • Ja, precis. Det blir ju en sval då. Kristina pratade tillockmed om att annonsera efter just en sval för att kunna ha frukt i. Bara att märka upp tydligt att det är en sval och att den håller 12 grader.
  • Du har rätt @Disa , det är en sval!

Jag är ändå tveksam till att ställa den i Kommersen då det är lite varmt där. Källaren på Fixoteket tror jag är bättre tillsvidare.
  • Källaren på Fixoteket ska användas av gratisbutiken, tror inte det bli lätt att bara ställa något där. Men vi kan få plats för två kylar där bredvid varandra.
  • Jag frågade Natalie som sa att det borde gå att hitta ett hörna att ställe den på i källaren, men får de plats bredvid varandra så why not.
Sign In or Register to comment.