Ny frys

Hej,

Vi blev kontaktade av en tjej som donerar en frys i fullhöjd:

image

Den står i Backa tilsl slutet av nästa vecka och sen slängs den så vi snabbt komma fram till vart vi skall ställa den, hade Mötesplats Backa Brunnsbo varit etablerat så hade vi ju kunnat ställa den där men nu skulle den bara vara i vägen.. Vi kanske kan få ställa den på Kommersen, men vi väntar ju fortfarande på svar om vi får leverera mat dit i Juli.. Jag funderar på Fixfabriken där vi nyligen fick ett erbjudande att ställe ett kylskåp. Några andra förslag?

Transporten vore ju smidigast att göra då vi skall köra grejer från Kommersen, den 21:a är ju i nästa vecka..

Comments

• Har ställt frågan till Emma att fråga Kommersen om frysen kan stå där, men kom gärna med andra förslag på platser.

Ping @brunomc @olle @tomasz @Agnese @Sandra @Maxxipac @Joakim @Disa
  • edited June 16
    Jag kan tänka mig ha den i Gamlestan faktiskt.
    BTW, hur kommer jag i kontakt med personen om vi fixar transport?
  • Testa att öppna bilden i nytt fönster så får du svaret... ;)
  • Nicco said:

Testa att öppna bilden i nytt fönster så får du svaret... ;)

Fattar inte vad du menar med nytt fönster.
    Men egentligen kanske det vore bäst att ställa frysen i Brunnsbo, det finns plats och så slipper man kanske transportera med bil.
  • Gamlestan låter bra. Risken med Brunnsbo är att det kan ta tid att hitta ett tillräckligt stort samarbete så att frysen kan komma till användning, annars står den där tom och oanvänd och vi kommer inte veta hur länge.
  • tomasz said:

Nicco said:

Testa att öppna bilden i nytt fönster så får du svaret... ;)

Fattar inte vad du menar med nytt fönster.
    Men egentligen kanske det vore bäst att ställa frysen i Brunnsbo, det finns plats och så slipper man kanske transportera med bil.
    Titta var bilden är länkad till för site.. ;)
  • Om vi inte kommer fram till något annat går det ju alltid att ta den till brunnsbo först och sen bestämma vart den ska. Men det känns väldigt överdrivet med två helskåp i brunnsbo i nuläget.
  • Vi är 3 som säger att Brunsbo inte är en option så låt oss gå vidare, ska vi ta det med lastbilen till Gammlestan på torsdag den 21:a eller finns det alternativa transportmöjligheter tidigare?
  • Nicco said:

Titta var bilden är länkad till för site.. ;)

Ju, jag sog vilken server den ligger på, man ska jag ringa Fakebook när vi ska transportera frysen?

• Nicco said:

Vi är 3 som säger att Brunsbo inte är en option så låt oss gå vidare, ska vi ta det med lastbilen till Gammlestan på torsdag den 21:a eller finns det alternativa transportmöjligheter tidigare?

Skulle den inte göra nytta på Fixoteket? Dom har plats och det börjar komma in mer och mer mat där.
  • edited June 17
    De är inte kända för att svara på telefonsamtal, men du kan ju skaffa ett FB konto.. ;)

Nä skämt och sido, jag har inte frågat efter hennes nummer, såg ju ingen anledning att fråga med tanke på att vi inte visste dag och nu snackar vi ju fortfarande om vilken dag. Tänker att tar vi torsdag med lastbilen så är de nog säkrast att hyra lastbilen hela dagen för vi vet ju inte hur mycket som skall slängas från Kommersen och hur lång tid det tar så bäst att slänga först och ta frysen sen, eller?
  • edited June 17
    Fixoteket är ju öppna till ett kylskåp / frys till, men är stället känt nog och vad gör vi när det är stängt större delen av juli..? Ska vi hålla öppet själva?
Sign In or Register to comment.