Nytt Solikyl på Hisingen: Backa Brunnsbo

Nytt solikyl invigdes idag. Kylskåpet är på Mötesplats Backa Brunnsbo (hållplats Balladgatan, Folkvisegatan 14).

Öppettider:
Tisdag 14 - 17
Torsdag 14 - 19
Lokalen kan vara öppen andra tider pga andra aktiviteter.

Ska jag redan lägga upp dessa info på webbsidan, @Disa ? Och kanske kan vi styra upp ett infomöte snart på plats för de intresserade? Plus att det vore bra med broschyrer för maträddare.
Tagged:

Comments

• Lägg till under öppettider: Mötesplats Backa Brunnsbos öppet hus har sommaruppehåll från 29 juni till mitten av augusti. Om vi har någon mat under denna tid annonserar vi när vi kommer hålla öppet för varje tillfälle.

Denna info framgår inte av deras hemsida, vilket är mycket konstigt, utan jag har fått reda på det bara för jag var med på ett planeringsmöte.

Var kan vi annonsera mer än facebook? Känns inte bra att enbart annonsera där.

Jag tror det blir bra med ett infomöte innan sommaruppehållet torsdag 14 juni, och sen igen efter uppehållet. Jag kommer troligtvis vara bortrest ungefär 5 augusti till 5 september, så jag kan inte hålla i något direkt när de öppnar för hösten, utan då blir det i september eller att någon annan får ta det. Jag kan ordna sporadiskt under sommarn att dumpstra och sen hålla öppet en halvtimme - timme, men då e problemet att få ut infon. Hade varit så mycket enklare om de hade haft sitt öppet hus. Jag vet inte om det e bra att börja samarbetet med Backa Orient och sen ha ett långt uppehåll, eller om det e bättre att vänta tills i september med det och ha dumpstrad mat nu?
  • Kul Disa, jag uppdaterar webbsidan med denna info.

Ska vi skapa ett infomöte på Karrot då den 14e Juni? Vilken tid? Jag kan bjuda in dem som sist anmälde sig som maträddare

Ang Backa Orient så kan man försöka så länge man informerar att en viss period vi kan inte ta emot maten? Eller bara vänta... :)

• Nu har jag lagt upp infomötet på Karrot. Ja, bra om du bjuder in dem.
  • schysst, jag la till där att mötet är också för nya maträddare
  • A, vad bra
  • edited June 11
    Hittar ingen info om deras semesterstängning på sidan, hittade däremot deras kalender som visar på aktiviteter i juli..

http://goteborg.se/wps/portal/enhetssida/motesplats-backa-brunnsbo-/pa-gang-pa-motesplatsen/!ut/p/z1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfIjo8ziTYzcDQy9TAy9LUwMjA0c3VyNLQw8HI0NvE31w8EKAgxdHA1NgAoMPAzdDBwDXc38g1xNDAx8TPWjiNFvgAIcDZyCjJyMDQzc_Y2I049HQRSG8cgW6RfkhoaGOioqAgCM-Nhm/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/

Vi har ju samma problemati i juli med Fixoteket Majorna. Jag hittar ingen kalender där, men kanske leksaksbiblioteket håller öppet eller skall vi gå över till Aktivitetshuset under juli månad?

sommaren kommer att bli en utmaning, sådant som vi bör nämna på mötet med maträddare på torsdag tänker jag.
  • jag lägger till denna länken på vår webbsida då...
    A-hus låter som ett bra alternativ under julimånaden. Jag tänker åka dit imorgon för att fixa kylen på plats, nån som vill följa med och hjälpa till?
  • Beror på tid, efter 17 har jag de sista att flytta för GHS del från Vega..
  • Pratade med @Disa om Mötesplats Brunnsbo's kalender och den stämmer inte alls så om du lagt upp den @brunomc så ta bort den.

Sorry, antog att man kunde lita på kommunens information, men tyvärr inte i de här fallet.. :(
Sign In or Register to comment.