Event: Kungälv & Planeten och Solikyl?

Har mottagit en förfrågan om att medverka på ett tillfälle om matfrågor i Kungälv.
För de flesta är det är nog svårt att samordna något sådant, men jag tror vi kan nå fler med budskapet genom att lägga lite tid på detta gemfört med 10 mathämtningar från Hemköp.
Detta är också ett perfekt tillfälle att inspirera andra att starta upp nya kylskåp utanför Göteborg.

Kopia på mailet:
Hej Tomasz
Vi hade kontakt i samband med förra årets Bokmässa. Jag har en fråga kring samverkan i Kungälv.

På tisdag nästa vecka, 9 maj ska jag till Kungälvs kommun för att tillsammans med de andra studieförbunden planera höstens verksamhet där. Konceptet heter Kungälv & Planeten. Det finns ett önskemål från kommunen att ha ett tillfälle om matfrågor relaterat till hållbarhet och miljö. Är det något som vi skulle kunna göra tillsammans? Har ni intresse av att visa upp er i Kungälv eller kan tänka er att hjälpa oss att visa Kungälvsborna hur de själva kan starta upp solidariska kylskåp?

Deadline för att sätta programmet är 15 maj tror jag, men det ska jag dubbelkolla.
Hör gärna av er innan onsdag nästa vecka med ett bu eller bä så vet jag om det finns något intresse från er sida.

Med vänliga,
Studiefrämjandet Västra Götaland Sydväst

Comments

• Är vi med?
  • Jag har informerat personen som tog kontakt att vi är intresserade att medverka, väntar på svar och mer info kommer då postas här.
  • Hört nått mer från dem?
  • Sista svaret var detta:
    Hej Tomasz

I onsdags var jag på mötet med Kungälvs kommun och vi sa att vi kommer att bolla vidare frågan kring matsvinn och solidariska kylskåp efter sommaren. De är dock intresserade av att lyfta fram den typ av verksamhet ni bedriver för att visa Kungälvsborna att de kan göra likadant. Vi kan väl hålla kontakten om detta och se vad vi landar i?

Har någon nappat på ditt inlägg i forumet?

Mvh,

Kristina
    Har mailat nu igen om det kommer någon uppföljning på förfrågan.
Sign In or Register to comment.