Solikyl i Härlanda-Munkebäck-Kålltorp

2»

Comments

• brunomc said:

Jag har aldrig skickat nån mejl! Inte vad jag minns åtminstone. hehe

Oj, ursäkta det verkar som att jag mindes helt fel! Jag gick tillbaka till min konversation med programproducenten och det här med att enhetschefen redan fått mejl från oss verkar jag ha drömt. ;-)
    brunomc said:

Du får jättegärna mejla, och jag kan göra det från Solikyls mejl också om du tycker det är bättre (jag tycker det spelar inte så stor roll, du kan skicka till kontakt at solikyl.se i kopian).

Jag tänker att det vore jättebra om mejlen kom från en officiell Solikyl-adress. Orkar du fixa det, @brunomc?
    brunomc said:

Det vore bra att föreslå ett möte, då hinner vi förklara allt. Och nämna att vi har samarbete att starta i närheten.

Visst vi kan ses eller höras så förklarar jag allt :)

Ok, när skulle du kunna ses isf?
  • edited July 21
    Ok, jag fixar mejlet! Vi kan ses nästa vecka, jag har ganska flexibla tider på em och kväll, bara jag vet i förväg så jag kan planera. När passar dig?
  • Vad sägs om onsdag? Tid kan du bestämma! Min enda reservation är att jag måste försöka få en tid till vårdcentralen nästa vecka, och jag kan få den tiden samma dag, men förhoppningsvis ska det inte vara nåt problem.
  • edited August 15
    Uppdatering: Kåken som verkade lovande i början tackade nej till att ha ett kylskåp i deras lokal, eftersom de måste först lösa problemet med caféet och få till någon som kan driva det. Om det nånsin blir aktuellt igen att ha ett kylskåp där beror på vem som driver caféet.

Än så länge kollar Andrea med Svenska Kyrkan om det går att fixa det i Härlanda-kyrkan.

Kvar att fixa är transport (t ex skotkärra eller lastcykel) och kylskåp. Håll gärna koll på olika bortskänkes sida för dessa eller även second-hand. Kyl brukar inte vara ett problem, men vi får väl köpa nån kärra om det behövs.

Vem vill hjälpa oss?
  • brunomc said:

Kvar att fixa är transport (t ex skotkärra eller lastcykel) och kylskåp. Håll gärna koll på olika bortskänkes sida för dessa eller även second-hand. Kyl brukar inte vara ett problem, men vi får väl köpa nån kärra om det behövs.

Vem vill hjälpa oss?

Glöm inte att det finns två större lastkärror på Cykelköket Gamlestan som inte
    är så långt ifrån.
    Jag kan tänka mig att hjälpa till med att starta upp Härlanda, har dock ingen tillgång till bil. Spontant tänker jag på Jack och Marianne som har större bil, dock så bor dom inte så nära. Men det kan vara bra alternativ iaf. i början.
  • edited August 18
    Kul! Vi har kvar den svarta plastcykelkärra på Fixoteket också, men frågan är alltid vad vi fixar för slags cykel som man kan koppla dem i. Det kan bli uppförsbacka om vi skulle t ex leverera till Härlandakyrkan (Andrea kollar där nu). Det kan också bli frivilligcentral MiK-Knuten där det finns en gratisbutik men jag har inte kollat vägen.

Alltid bra att ha folk som kan köra bil också.

Dan berättade att han har en ganska stor och tålig skottkärra uppe i hans vinden som vi kan använda.
  • Ja, ska maten till typ Härlanda/Kåken så är det en brant uppförsbacke, men till MiK-Knuten är det plant. Jag håller f.ö. på att bestämma tid för ett möte med de senare: de är väldigt intresserade av att ha ett kylskåp hos sig. Jag åtk när jag träffat de!
  • Jag funderar på att skriva till Pelle, förklara hur det står till med att hitta lokal och säga att vi ska komma igång nån gång i September. Jag tänker att även om vi inte hinner hitta lokal så kan vi börja med en gång i vecka att hämta med bilar och dela ut till befinnande kylskåp.

Nu har jag fixat förresten minst en kärra!
  • brunomc said:

Jag funderar på att skriva till Pelle, förklara hur det står till med att hitta lokal och säga att vi ska komma igång nån gång i September. Jag tänker att även om vi inte hinner hitta lokal så kan vi börja med en gång i vecka att hämta med bilar och dela ut till befinnande kylskåp.

Det låter som en väldigt bra idé, så att han blir uppdaterad och förstår att vi jobbar på att hitta lokal. Bara vi kan lösa transport till annan lokal ifall vi inte skaffat någon i Kålltorp till september.
    brunomc said:

Nu har jag fixat förresten minst en kärra!

Super!
Sign In or Register to comment.