More Facebook-drama may be coming near you very soon

edited February 24 in Solidariskt Kylskåp
Så jag tog en sväng till Bellevue loppis idag och sprang på Lotta, hon som skrivit den osolidariska kommentaren på Facebook om Solikyl och oss i Gamlestan.

Hade en het diskution med Lotta och hennes mamma om varför vi inte vill att folk säljer maten, och att dom är välkommna att tala med oss direkt med förslag hur vi kan driva projektet frammåt, ist, för att sprida negativtet genom att mata Facebook-monstret.

Det var inget trevligt möte, och detta lär ju inte sluta här.
Trollen lever just för denna typ av drama och vi lär få se mer osolidariska kommentarer och kanske till och med ett video klipp, för Lotta försökte filma mig flera gånger.

image

image
Tagged:

Comments

• edited February 24
    Pingar alla som bör se detta.

@brunomc @Nicco @olle @Maxxipac @Agnese @Joakim
  • shit... jag förstod inte en sak bara: är det hon Lotta som sålde osten på loppisen? Eller vem är det?
  • edited February 24
    Förstår jag de här rätt, de klagar på att vi som hjälper till tar av den mat som vi hämtar för att äta upp själva och sen säljer de den mat de hämtat hos oss, seriöst?
  • naja, vilket tålamod du hade att hantera såna personer, Tomasz. Bra jobbat med bilder och allt. Jag har redan "tystat" henne från att posta på gruppen och sedan ska jag sparka ut henne efter jag postar följande inlägg med bilderna som du tog:
    "Jahap, till slut så får vi reda på att personen som säljer vår mat på Kvilles marknaden är samma som höjar sin röst i detta forum på att klaga om att våra maträddare tar för mycket mat för sig själva. Samma person som tar från andra för att tjäna snabba cash är den som anklagar oss för osolidariska! Tur att de absolut flesta av oss förstår hur det hela projektet fungerar och varnar oss för sådana bisarra beteende.
  • edited February 24
    brunomc said:

shit... jag förstod inte en sak bara: är det hon Lotta som sålde osten på loppisen? Eller vem är det?

Var lite otydlig, Lotta och hennes mamma satt vid sitt försäljningsbord och stickade halsdukar, på bordet stod en korg med ost som ni ser i bild.

Det är samma Lotta som skrev kommentaren på FB,
    samma Lotta som kom in till Solikyl i Gamlestan och önskade sig FB uppdateringar med bilder på mat som finns att hämta,
    och samma Lotta som sitter på loppis och säljer maten.
    Nicco said:

Förstår jag de här rätt, de klagar på att vi som hjälper till tar av den mat som vi hämtar för att äta upp själva och sen säljer de den mat de hämtat hos oss, seriöst?

Med deras världsbild, ja.

Hon sa upprepade gånger att hon tycker att det är rätt att sälja maten.
    brunomc said:

naja, vilket tålamod du hade att hantera såna personer, Tomasz. Bra jobbat med bilder och allt. Jag har redan "tystat" henne från att posta på gruppen och sedan ska jag sparka ut henne efter jag postar följande inlägg med bilderna som du tog.

Tålamod vet jag inte om jag hade tillräckligt, jag höjde rösten ett par gånger för dom förnekade blankt att maten kom från oss och ville inte lyssna. Morsan låtsaden ett tag att hon inte hörde mig alls, och visade till och med sin hörapparat. Fast hon var med och diskuterade för ett par minuter sedan.

Det var helt sjukt, jag tror inte vi kan resonera med dessa personer som är in en så destruktiv bubbla.
    Men vi kan lära av detta och visa andra hur fel det kan bli om man kritiserar andra via Monstret istället för att bidra med kontruktiv feedback i person.

Fortsättning följer....
  • Wow :O
    OK, they can have their view which is that selling rescued food for their own good is fine. But denying that it comes from Solikyl means that they they are well aware of such deed being unjustifiable. It seems that lying about it was just a cheap defense mechanism.
  • Jävligt tråkigt att det är omöjligt att ta del av vad diskussionen handlar om eftersom den är inlåst på fecebook. Låter ju lite roligt annars, trolla trollen!
  • edited February 25
    olle said:

Jävligt tråkigt att det är omöjligt att ta del av vad diskussionen handlar om eftersom den är inlåst på fecebook. Låter ju lite roligt annars, trolla trollen!

Har inte läst den "där" kommentaren men jag väntar ut tills trollstormen har lagt sig.
    Tänkte att den kan användas som anti-Fakebook och Solikyl propaganda på våran blogg.
  • hon försökte kontakta mig, säga att det var dumpstrad, och en massa blablabla... bättre att ignorera. Don't feed (literally) the trolls
  • Nä dom är ju definitivt inte välkomna att ta nån mat hos oss om dom säljer den. Egentligen struntar jag iofs i att dom säljer maten men att de är så jävla blåsta att de tycker vi ska lägga ut på äckel-fecebook när det finns mat att hämta är tillräckligt för att porta dom alla gånger.
  • Ska vi utesluta folk som postar på FB så får ni börja med mig och Bruno, men det är inte relevant var hon har postat utan vad hon gjort. Risken att maten åter börjar slängas då den säljs är överhängande, jag skrev följande i FB tråden till Lotta för en vecka sen:

"Vi vill inte se att räddad mat säljs på loppis, vår verksamhet handlar om att skänka bort maten så att den inte slängs vilket sker vid försäljning."

Iövrigt tycker jag att det är korkat att först klaga på oss och sen sälja maten, det är ju svårt att uppfatta det på något annat sätt än att vi ska äta upp mindre mat så att hon ska kunna sälja mer.

Solikyl är INGEN kommersiell verksamhet!
  • Som sagt tidigare, det är oacceptabelt. Nu är det att se till att hon inte dyker upp i möldaln där vi har lite koll på. @tomasz "Lotta försökte filma mig flera gånger." för att overtyga sig själv eller vilket syfte? Det är hon som borde filmas och skämmas!
  • Maxxipac said:

Som sagt tidigare, det är oacceptabelt. Nu är det att se till att hon inte dyker upp i möldaln där vi har lite koll på. @tomasz "Lotta försökte filma mig flera gånger." för att overtyga sig själv eller vilket syfte?

Som trollbränsle skulle jag tro...

Det är svårt för oss att se någon logik i deras handlingar, speciellt när dom inte vill prata med oss ansikte mot ansikte.
Sign In or Register to comment.