Vill du hämta matsvinn på Wieselgrensplatsen?

edited February 12 in Solidariskt Kylskåp
Finns det någon som bor vid Wieselgrensplatsen eller har vägarna förbi där nånting? Prima Minimarket på Fyrklöversgatan 66 (5-10 min gångväg från Wieselgrensplatsen) är en liten affär som inte slänger så jättemycket mat, men när de har nåt att slänga är de intresserade av att ge den till oss. Tyvärr bor jag själv rätt långt därifrån.

Comments

• edited February 15
    Absolut, det är 4 minuters cykelväg och jag har planer att prata med Hyresgästföreningen om att sätta upp ett kylskåp i området den 20:e då de har möte i området.

Dock har jag en väldigt liten kyl så väntar tills jag pratat med att få upp en kyl i området.
  • Enligt mail från Joakim så ringer de när de har något för oss att hämta så kan vi titta förbi en dag senare. Joakim har fått Solikyl mobil + donera e-mail. Jag har lagt upp dem i Karrot utan hämtningar.
  • Katarina är intresserad av att ta hand om kontakten med affären. Hon är bortrest ett tag nu däremot, men återkommer om detta så fort hon kommit hem.
  • Vi har hanterat den här affären lite dåligt vilket inte är bra i längden. Under juni månad kommer @Disa att hämta till Backa Brunnsbo, hur får vi hämtningarna att fortsätta?
  • De är informerade i affären om att vi inte har några maträddare som bor nära dem. De fick Disas nr att ringa, lite på prov eftersom hon bor rätt långt därifrån också. Finns det någon som kan ta över sen så är det jättebra, men annars får vi väl helt enkelt vänta tills det kommit in fler maträddare som bor närmare affären och helst även ett ställe som ligger närmare för att ta maten till.
Sign In or Register to comment.