Solikyl är nu på Steemit / Solikyl is now on Steemit

edited February 12 in Solidariskt Kylskåp
image

English text below Swedish
-----

Jag har under en länge period studerat olika decentraliserade protokoll och nätverk som Zeronet, Openbazaar, Diaspora och olika kryptovalutor. Drivkraften har varit att en dag börja migrera Omverkstans digitala kanaler till decentraliserade/hållbara system och bort från master-slave system med centrala punkter som har full kontroll.

Som ett första experiment för Solikyl har jag registrerat ett konto på Steemit där jag och andra kan posta inlägg som lagras på en distribuerad blockkedja. Kort sagt kan man säga att Steemit är en social bloggplattform där användarna kan "tjäna" tokens för skapade inlägg och kommentarer.

Det primära syftet med att börja blogga på Steemit är inte att generera en massa krypto "token" som nog inte är så enkelt, men istället att nå ut med Solikyl-konceptet till en ny internationell community utan Fakebook-monstret.

För er som är intresserade av detta initiativ eller vill lära sig använda Steemit plattformen kan jag hålla en workshop på Vegagatan, anmäl intresse genom att svara på detta inlägg.

Här hittar ni Solikyl-kontot på Steemit:
https://steemit.com/@solikyl

-----

I have studied different decentralized protocols during a long period using networks like Zeronet, Openbazaar, Diaspora and several crypto currencies. The driving force has been to start migrating Omverkstans/Solikyls digital channels to decentralized/sustainable systems, away from the master-slave systems and central points with full control.

As the first experiment for the Solikyl-project i have now registered an account on Steemit, where i and others can post content on its distributed blockchain. To put it simply, Steemit is a blogging and social networking platform where users can "earn" tokens for posting and commenting.

The primary aim to start blogging on Steemit is not to generate lots of crypto tokens, which probably is not that easy anyway. But instead to reach a new international community about the Solidarity Fridge concept and inspire how we can reduce the food waste.

If anyone is interested in this initiative or like to learn how to start using the Steemit platform, i can hold a workshop at Vegagatan, just reply this post to join the workshop.

Here is the Solikyl-account on Steemit:
https://steemit.com/@solikyl
Tagged:

Comments

• edited February 11
    Jag taggar er också @Nicco @brunomc @olle @Sandra @Maxxipac @Agnese
  • edited February 11
    Sjysst! just såg det
  • Glöm inte att kolla det där om det finns plugin till Wordpress eller om det går att integrera på nåt sätt.
  • Bra @tomasz, nu behöver vi fler följare och bättre taggningar ser det ut som.

BTW: Börja aldrig en mening med "under"... mitt förslag är:

"I have studied different decentralized protocols during a long period using networks like Zeronet, Openbazaar, Diaspora and several crypto currencies."
  • brunomc said:

Glöm inte att kolla det där om det finns plugin till Wordpress eller om det går att integrera på nåt sätt.

Det finns ett nytt plugin till Wordpress som automatiskt postar Wordpress inlägg på Steemit, och det kommer jag att testa snart.

https://wordpress.org/plugins/steempress/

Dock så är min tanke att posta på Steemit bara på engelska iaf i början. Ser ingen poäng att klona Solikyls svenska inlägg på Steemit just nu.
    Nicco said:

Bra @tomasz, nu behöver vi fler följare och bättre taggningar ser det ut som.

BTW: Börja aldrig en mening med "under"... mitt förslag är:

"I have studied different decentralized protocols during a long period using networks like Zeronet, Openbazaar, Diaspora and several crypto currencies."

Följare kommer med tiden, vi får expementera och lära oss den nya plattformen tillsammans, kan va bra att kör en workshop snart.

Tack för engelskan.
Sign In or Register to comment.