Artikel i GP om avfallsförebyggande

Här är artikeln jag pratade om förut idag. En av medförfattarna är professor här i Gôtet, jag tänkte skriva till honom och uppmuntra lite samt göra honom uppmärksam på vår existens men visste inte riktigt vad jag skulle skriva...idéer någon?

Comments

• Vettigt! Omöjligt att leva hållbart i en ekonomi med krav på ständig tillväxt, så tydliga gränser behövs.

Du får mer än gärna bjuda in honom till en workshop på GU som vi blev bjudna till av en student. Jag tänkte köra samma argument där som jag presenterat förut i akademiska sammanhang. Förutom att presentera Solikyl så vill jag föra fram att vi är ett exempel, tillsammans med Foodsharing och andra, på hur "avfall" (matöverskottet) blir en allmänning som styrs ett community. Att hantera resurser på det sättet, utan marknadslösningar eller statsdrivna initiativ, är ett effektivt sätt, som folk oftast inte ens tänker på, för att minska och förebygga avfall.

Här kommer beskrivningen:
    Hej igen,

Workshopen är en del av masterprogrammet Public Health och kursen 'Global hälsa och mänskliga rättigheder'. Ämnet för workshopen är 'Food waste and sustainable food production an consumption'.

Workshopen kommer äga rum onsdag 14e februari, 10.30-12 på adress:

HVB Arvid Wallgrens backe, Hus 4, rum 4202. Det är nära Linnéplatsen och bushållplatsen vid Annedalskyrkan.

Ni kommer bli 2-3 organisationer som deltar i workshopen, där ni får 10-15 minuter var till presentation av er organisation. Därefter kommer det bli tid för frågor, där ni som panel kommer svara. Jag kommer ställa frågor och vara moderator för frågor från de studerande.

Som jag tidigare nämnt är det ett internationellt program och därför kommer allt att hållas på engelska.
  • edited February 12
    Bra artikel, intressant workshop som åker in i min kalender nu. Någon anmälan med deadline och annat strunt?
Sign In or Register to comment.