Samarbete med Lasse Maja Bageri

Hej på er!
Strax innan jul var jag hos Lasse Maja Bageri, ett ekologiskt bageri som finns vid Käringberget(Långedrag). Dom bakar fina bröd med ekologiskt mjöl.
Jag fick träffa ägaren av företaget och var direkt positiv till ett samarbete med oss!

Jag befinner mig i långedrag runt 1 ggr i veckan för det mesta och har möjlighet till att sköta hämtningen. Det är en bit bort från vegagatan(närmare majorna såklart!), men jag tycker det är så värdefullt med det fina brödet som dom bakar.
Och jag vet att dom slänger mycket för jag brukade dumpstra där innan dom började låsa containern.

Jag kommer göra den första hämtningen på onsdag denna vecka 10/1!

: )
/ Pontus

Comments

• Tack så mycket för insatsen, låter superbra! Förslagsvis slutar vi ta med oss en massa bröd o bullar från Hemköp, ingen större förlust tycker jag inte.
  • Det blir ju närmare att hämta om vi flyttar till sandarna..
  • Det var en god nyhet, hoppas det blir ett år fyllt av nya samarbeten för Solikyl. Vi försöker också få till något men det är inte så lätt. Skulle det vara någon gång ni inte har möjlighet att hämta eller om det är mycket de skall slänga i Långedrag kan ni säga till så kan vi föra det till kylskåpet i Mölndal.
  • edited January 10
    Bra jobbat Pontus! Tänk på Fixoteket i Majorna. Vi ska ha ett kylskåp där och imorgon är det öppet hus förresten!

PS: Just det, vi kan lägga upp hämtningen på Karrot när du vill dela bördan i framtiden eller få flera upphämtningar i veckan så andra kan hacka på.
Sign In or Register to comment.