Event

här en tråd om event vi medverkar på
«1

Comments

• Världskulturmuseet vill att vi medverkar igen till våren, följande datum kl.18-20:
    31 jan
    28 feb
    21 mars
    25 april

Vilka kan vilka datum? @Stig @Nicco @stefanpersson @Alessandro

De var öppna för att köpa in utrustning så slipper släpa med. Jag påbörjar en lista i inköpstråden för detta, så fyll på där vad ni tycker vi ska be dem köpa in..
  • Vetenskapsfestivalen 2018
    Studiefrämjandet har fått möjlighet att medverka och skapa innehåll som går inom detta ämne:
    MAKE/SHARE/REPAIR/ACT – Kollaborera mera
    Här delas kunskap, repareras prylar och gammalt blir nytt! Lär dig om att återbruka, skapa, bygga, 3D-printa och möt den lokala kollaborativa rörelsen som främjar att hyra, dela, byta, låna och ge. Föreningslivet är en plats för gemenskap och en möjlighet att utöva sina demokratiska rättigheter och stärka demokratin lokalt. I Göteborg tar många saken i egna händer för att i grupp förändra och påverka samhället. Träffa grupper som driver utvecklingen framåt som ett vi – kanske hittar du en ny gemenskap.

På mötet den 19 dec kom vi fram till att vi vill medverka men då passar det bäst på lördagen den 21 april. Vilka kan vara med denna dag? Vi får komma överens om tider och sånt i jan, måste lägga in i deras program senast 21 jan för att det ska med i tryck...
  • Hej @EmmaÖ Jag kommer inte på någon onsdag. 21 april tror jag att jag kan komma.
  • @andreashaggarde hur ser det ut för dig ovanstående? :)
  • Hej.
    Angående världskulturmuseet kan jag 28 feb och 21 mars. Ev 25 april.
    Vad gäller Vetenskapsfestivalen kan jag under del av dagen 21/4.
  • Datum så långt fram är svåra att svara på, men det borde ju gå..
  • Världskulturmuseet vt18
    31 jan så kan alltså Jag, Nicco och förhoppningsvis @Stig ?
    28 feb Nicco, @Stig ? och Andreas samt jag.
    Så tar vi de andra datumen lite längre fram..

Cool!
  • Vetenskapsfestivalen är nu bokad till oss :)
    Repair Café GBG lör 21/4 5C 10.00-14.00
    Tillgång till bord, stolar och el samt wifi. Tänker att vi kör som på VKM. Lastar väskan med grejer..
    Det rör sig mycket folk i Nordstan på helgerna. Vilka kan medverka?
    Jag kommer vara där men jag kommer behöva gå runt då jag ansvarar för hela ytan.
  • Nu har vi fått mail från Världskulturmuseet, de har bett om ursäkt för de hade glömt informera oss om att eventet i jan blev inställt. Men nu verkar de komma ihåg oss ;)

Dessa datum gäller:
    28 feb ONS 18:00 - 20:00

21 mars 2018 ONS 18:00 - 20:00

25 april 2018 ONS 18:00 - 20:00

9 maj 2018 ONS 18:00 - 20:00

Den 28 feb har hittills jag, @andreashaggarde hur ser det ut för er @Nicco @Stig
    Stefan kan inte komma.

Sprid gärna fb-eventen: https://www.facebook.com/events/2472056969685459/
  • edited February 19
    28/2, 21/3 jo. Troligtvis. April & Maj, fråga igen när vi är i närheten.
  • Hej. Jag kan inte både måndag 26/2 och onsdag 28/2.
    Är vi ont om folk 28/2 så jag ska välja det före 26/2?
  • Hej @andreashaggarde ja prioritera hellre onsdagen på VKM om det går? :) Behövs inte vara alla på måndagen den 26/2 på vegagatan. Men på VKM kan det bli lite rush... På VKM behöver vi vara så många som går, då det kan bli mycket.
  • edited March 18
    ÄNDRADE DATUM FÖR VÄRLDSKULTURMUSEET
    Reparationskväll på Världskulturmuseet,
    kl.18-20,
    21/3
    25/4
    9/5.

Vem kan 21/3? @Stig @andreashaggarde @Nicco
    Och du kan inte @stefanpersson på onsdagar om jag kommer ihåg rätt.
  • Vetenskapsfestivalen i Nordstan kl.10-14, 21/4.
  • Jag kommer inte på onsdagar.
  • Vem kan på onsdag på Världskulturmuseet? 17.30-20.00?
    @andreashaggarde @Stig @BosseB
    Jag och @Nicco kan!
  • Jag kan på Onsdag. Stig.
  • edited March 19
    Hej.
    Jag har fått förhinder och kan ej på onsdag. Sorry..
  • edited March 21
    Vetenskapsfestivalen är nu bokad till oss :)
    Repair Café GBG lör 21/4 5C 10.00-14.00
    Tillgång till bord, stolar och el samt wifi. Tänker att vi kör som på VKM. Lastar väskan med grejer..
    Det rör sig mycket folk i Nordstan på helgerna. Vilka kan medverka?
    Jag kommer vara där men jag kommer behöva gå runt då jag ansvarar för hela ytan.

BEMANNING
    Jag kommer vara på plats delvis
    Stig säger att han kan
    Nicco säger kanske
    Stefan säger kanske
    Andreas kan en del av dagen
    Hur ser det ut för dig Bosse?
    Tänker att det smartaste är att dela upp passet lite och några tar ansvaret att ta med verktyg dit och några andra att ta med verktygen tillbaka. I dagsläget är Nicco den som har nyckel till vegagatan, men ni kan få fler nycklar. Förslag 2 tim åt gången så pass1 = 10.00-12.00 och pass 2 = 12.00-14.00 men kan också vara flexibelt..
    Ta med: Verktyg och något som är isärplockat Stig kan ta med något som en kan berätta om för personer som är nyfikna och på så sätt komma in på vad Repair Café GBG gör. Ni andra får också gärna ta med saker.

@Stig @BosseB @Nicco @andreashaggarde @stefanpersson
  • Jag kan vara med
  • BosseB said:

Jag kan vara med

+1
  • Toppen kan ni skissa på ett schema på måndag inför den 21/4 Vetfest? Kan dela upp det i 2 pass om ni vill, se ovan kommentar. @Nicco @BosseB @Stig @stefanpersson @andreashaggarde
  • Kommer tyvärr inte lördag den 21:a. Är på tillsammansodlingen då. Nu har våren äntligen kommit igång.
  • Jag har ett förslag för den 21 april: 10.00-12.00: @andreashaggarde @BosseB och 12.00-14.00: @Stig och @Nicco Jag får fylla resväskan med grejer och ta med den så den finns på plats kl.10 på lördagen men kan du @Nicco ta med den tillbaka och packa upp eftersom du har nyckel?
  • Jag ska bära på 3D skrivaren så behöver bärhjälp.
  • 10:00 ok för mig. Kan jag få Andreas mobil .... vet inte riktigt om vi träffats.
    Min mobil är 0706901039
  • Nicco said:

Jag ska bära på 3D skrivaren så behöver bärhjälp.

Jag hämtar den på måndag och kör dit den så det är fixat!

• edited April 13
    Uppskattar ju om den är tillgänglig så tar den hellre själv. Behöver dessutom byta skyddet på plattan och kallibrera om den vilket tar tid.
  • Jag kan vara med 10.00-12.00.
    Mitt mobilnummer är 073-3403334.
    Ses vi nere i Nordstan?
Sign In or Register to comment.