Miljöfyndet i Mölndal

2»

Comments

• Först och främst måste jag bara säga att vi läser det som skrivs på forumet men har insett att det blir påhopp direkt man skriver något vilket gör att man tappar lusten. Det sistnämnda väljer jag dock att kommentera ändå då det inte riktigt stämmer.

Om man är registrerad som maträddare på Foodsaving.World och dyker upp den dag och tid man skrivit upp sig på, är det då fel? Vi har blivit tillsagda att vara där klockan 14.00 på fredagar om inget annat meddelas innan men som jag uppfattar det ni nu skriver tycker ni ändå inte att det är rätt gjort?

Vad gäller mötet blev vi inbjudna av tomasz till ett möte på fredagen, de ville ha någon som kom dit för att besvara alla frågor. Var inte någon som bara "dök upp" utan rörde sig om en skriftlig inbjudan. Det har kommit fram klart och tydligt vad Miljöfyndet står för, dels går det att läsa sig till, annars är det bara att fråga de andra som var närvarande på mötet, de fick chansen att ställa alla frågor de hade och det var frågor som behandlades på djupet. Ingenting är utelämnat.
  • Först och främst måste jag bara säga att vi läser det som skrivs på forumet men har insett att det blir påhopp direkt man skriver något vilket gör att man tappar lusten. Det sistnämnda väljer jag dock att kommentera ändå då det inte riktigt stämmer.

Om man är registrerad som maträddare på Foodsaving.World och dyker upp den dag och tid man skrivit upp sig på, är det då fel? Vi har blivit tillsagda att vara där klockan 14.00 på fredagar om inget annat meddelas innan men som jag uppfattar det ni nu skriver tycker ni ändå inte att det är rätt gjort?

Vad gäller mötet blev vi inbjudna av tomasz till ett möte på fredagen, de ville ha någon som kom dit för att besvara alla frågor. Var inte någon som bara "dök upp" utan rörde sig om en skriftlig inbjudan. Det har kommit fram klart och tydligt vad Miljöfyndet står för, dels går det att läsa sig till, annars är det bara att fråga de andra som var närvarande på mötet, de fick chansen att ställa alla frågor de hade och det var frågor som behandlades på djupet. Ingenting är utelämnat.

Varför skriver du i vi-form, är det Maria som skriver här på forumet eller någon annan.
    Maria har minst koll på vad som händer på Solikyl, vad som händer under upphämtningarna i Mölndal, och min muntliga kommiunikation med Niklas.

Maria har ingen koll på vad som stämmer eller inte, alltså är det någon annan som skriver detta eller så litar hon på andrahandsinformation utan att själv ta reda på fakta.

Jag har vid flera tillfällen bett Maria att ringa mig men dessa förfrågningar har ignorerats.
    Två veckor sedan lyckades jag att "tvinga" fram ett samtal från denna Maria när jag informerade att det inte blir fler upphämtningar. Fick då ett samtal från ett hemligt nummer och jag har ingen möjlighet att ringa upp henne, hon har inte heller möjlighet att träffa oss då hon "håller på" att flytta från Göteborg.

Jag börjar tro att det inte finns en Maria.

Ja, det år fel. Det står tydligt på varje upphämtning i Mölndal i verktyget att man ska kontakta Tomasz om man skriver upp sig.
    Jag har också informerat Niklas minst 10 gånger, muntligt med låg ton, muntligt med hög ton och via SMS att tiden varierar från upphämtning därav kravet att ta kontakt med mig innan. Detta vet han redan även om han ser ut som ett frågetecken varje gång.

Vad gäller mötet blev vi inbjudna av tomasz till ett möte på fredagen, de ville ha någon som kom dit för att besvara alla frågor. Var inte någon som bara "dök upp" utan rörde sig om en skriftlig inbjudan.
    Fel igen.
    Ni alla blev inbjudna till ett möte när det passade er, Måndag, Onsdag eller Fredag eller annan dag.
    Då ni verkar ha svårt att ta sig till Vegagaten tillsammans informerade jag att vi alltid har Solikyl-häng och fredagar och ni alla kan kommer när det passar er.

Igen efter att ni inte fick göra en upphämtning denna fredag, dök Niklas bara upp kl.21 och grillades av mig på frågor han hade mycket svårt att besvara.
    Det har kommit fram klart och tydligt vad Miljöfyndet står för, dels går det att läsa sig till, annars är det bara att fråga de andra som var närvarande på mötet, de fick chansen att ställa alla frågor de hade och det var frågor som behandlades på djupet. Ingenting är utelämnat.
    Du var inte närvarande på fredagen och har absolut ingen uppfattning vad som sades och hur mina frågor besvarades. Svar på frågor som INTE går att läsa sig till någonstans, och nu ber du andra på Solikyl att besvara dessa åt er.

Till den som läser detta, be denna "Maria" ringa mig för att klara upp detta och stilla min oro.
  • edited November 2017
    Skickade precis ett SMS till Niklas:

image

Så nu finns det ingen Maria att kommunicera med, vi alltså bara en person kvar på Miljöfyndet .... Niklas.
Sign In or Register to comment.