Miljöfyndet i Mölndal

edited November 1 in Solidariskt Kylskåp
Hej @Miljöfyndet ! Hur gick matutdelning i lördags? Var det lugnare denna gången?

@tomasz ska kontakta dem som skänker bort maten denna vecka och försöka att reda ut grejen med tiden, eftersom förra veckan blev det lite stressigt och inte kul.

Vi följde med Niklas förra gången och insåg att det inte är så smart att frakta så stora mängder till Miljöfyndet utan att kunna förvara det på riktigt (dvs inte i skåpbilen). När utomhustemperaturen är högre än 8 grader eller så fort det blir minus grader på vinter så kan maten, beroende på vad det är, lättare gå till spillo. Därför undrar vi också om ni inte skulle ha möjligheten att köra en del mat till kylskåpet i Kortedala, så länge vi inte bygger upp kapaciteten så att ni eller andra i området ska kunna hantera den mängden som vi hämtar.
«1

Comments

• I lördags var det mycket mer sansat. Vid elvatiden var ungefär hälften hämtat, vi la då upp på Facebook och då blev allt som var kvar hämtat inom några timmar.

Utomhustemperatur över 8 grader är nog inte mycket att oroa sig för längre. Det som behöver bli fryst lägger vi såklart i frys (kött och sådant) och det som inte tål minusgrader får vi ha i kyl. Vi har både frys, kyl, rumstemperatur och utomhustemperatur att välja på.
  • Vad bra att det blev mer sansat!

När vi var där fanns det ingen plats för mjölk t ex. Vi fick så mycket vi kunde i kylskåpet men inte det mesta. Det var alldeles för mycket som vi bara lyckades bli av med för att några grannar kom förbi och tog en del med sig. Men det hade inte varit bra om de hade legat ute hela dagen och natten. Grönsakerna kunde man ha kvar i bilen denna gången men om det hade varit minus grader så hade de blivit förstörda.

Därför måste ni tänka på att göra något åt det, och det finns en del möjligheter att välja på:

- bygga upp förvaringsmöjligheten (dvs ett kylskåp till och mer plats i butiken); eller
    - försöka att dela ut det mesta så fort ni kommer in med maten (och då det bästa är att samarbeta med grannarna och undvika facebook-annonser så att folk inte åker bil hela vägen från andra sidan stan); eller
    - köra en del av maten till andra kylskåp (helst i Kortedala för att det behövs verkligen där); eller
    - hämta mindre mat helt enkelt och låta lagret hitta andra lösningar
  • Vi får se hur vi kan utveckla det längre fram men än så länge går det bra. Är det väldigt kallt lägger vi grönt i kyl. Är ju kylskåpstemperatur ute nu. Frysvaror i frys och torrvaror i rumstemperatur.
  • Därför undrar vi också om ni inte skulle ha möjligheten att köra en del mat till kylskåpet i Kortedala, så länge vi inte bygger upp kapaciteten så att ni eller andra i området ska kunna hantera den mängden som vi hämtar.
    Jag upprepar frågan som Bruno ställde:
    Då Miljöfyndet inte har kapacitet att ha maten inne i butiken så undrar jag och ni skulle kunna vara solidariska och köra ut en del av maten till kylskåp som står tomma som Kortedala?
  • edited November 1

Vi får se hur vi kan utveckla det längre fram men än så länge går det bra. Är det väldigt kallt lägger vi grönt i kyl. Är ju kylskåpstemperatur ute nu. Frysvaror i frys och torrvaror i rumstemperatur.

Det lilla jag sett så fungerar det inte alls bra, kylskåpet var ju inte ens på när vi kom.
    Ni kan inte ha mat utomhus bara för at det är kylskåpstemperatur, det kan regna, vi har fiskmåsar i Göteborg och det blir lätt slagsmål om maten står ute.

Jag föreslår att någon från Miljöfyndet kommer på ett av vara möten så vi kan vädra dessa oklarheter ASAP!!!
  • Ja, det vore faktiskt bra att träffas nån gång och prata genom saker om samarbetet ska fungera mer långsiktigt
  • brunomc said:

Ja, det vore faktiskt bra att träffas nån gång och prata genom saker om samarbetet ska fungera mer långsiktigt

Jag föreslår att vi avbryter sammarbetet med Miljöfyndet tills vi har fått träffa dom som driver verksamheten där.
    Dålig kommunikation har vi redan så det räcker.
  • Tomasz, jag förstår att det har varit stressigt och svårt att arbeta tillsammans med Niklas när ni hämtar upp maten, men de har faktiskt hjälpt en del, och jag tror att de är villiga att få det att fungera ännu bättre. Och jag håller med om att vi behöver förbättra kommunikation.

@Miljöfyndet vilka dagar/tider brukar passa bra för att träffas? (jag kan bara efter den 19:e, men ni får gärna träffas innan)
  • Tycker ni inte att ni är lite väl hårda mot oss? Vi gör allt i vår makt för att sprida kunskap om Solikyl, matsvinnsproblematik och att samla in och rädda så mycket det bara går. Finns inte många som är så villiga att kämpa för det här och engagera sig på det viset som vi gör och det borde ni veta om.

Kortedala - är det inte dit de åker med mat från Mölndal? Är en bra bit, vi har tyvärr inte möjlighet att åka dit. Om det är biblioteket det rör sig om så läste jag en artikel för några dagar sedan att de hade hittat en halvt år gammal julskinka i kylen där, sköter personalen om kylskåpet och ser över det ibland?

Vi sätter på kylskåpet så fort det kommer in mat som behöver komma in i det, varför skall det stå på tomt?

Vi vet hur vi skall göra för att maten skall bli hämtad i tid (Facebook och liknande kanaler är kanon i nödfall). Vi har inte slängt någonting som inte varit mögligt än så länge och vi pratar om flera ton mat som kommit vidare och blivit räddat. Under tak är en lösning, fiskmåsar har än så länge inte varit ett problem. Det är nästan alltid någon som är vid maten och plockar det de vill ha. Vi anpassar hur vi tar hand om maten beroende på mängd och vad det rör sig om (common sense). Slagsmål har inte vi uppfattat det som i alla fall utan det är i regel glad stämning och folk står och diskuterar och har det allmänt trevligt.

Är det via det här forumet ni vill ha snabb kommunikation? I sådana fall får vi börja kika här mer frekvent.

Alla verkar nöjda med det vi gör, nu återstår bara att få er (?) att tycka likadant.

Ni kan komma och hälsa på oss när ni vill. Vi har planerat att göra studiebesök på Vegagatan för att lära oss mer om verksamheten där men vi har inte fått ihop det tidsmässigt.
  • På många sätt fungerar det bra, och på många andra fungerar det inte så bra. Det är alls inget konstigt med tanken på att vi började nyss att få rejäla mängder mat.

Det enda vi säger här är att ett samtal är nödvändigt. Om det inte kan hända, då blir det inget samarbete. Tomasz har haft svårt att kommunicera och samarbeta med Niklas, och jag har aldrig träffat Maria (vem är det som står bakom kontot @Miljöfyndet egentligen?). Ni har aldrig heller träffat de andra som är med och driver Solikyl och som redan har en del erfarenhet. Det tar ju lite tid och ansträngning att skapa tillit och kunna jobba tillsammans och man kan inte göra det utan att ses face-to-face. Ni kan få chansen att förklara hur det har gått och vi får chansen att fördjupa oss i Solikyls konceptet.

Det är en bra idé med en studiebesök! Kan ni fixa en tid till nästa vecka?
  • Jag tänker att andra: @Nicco @kristina @Maxxipac @olle @Joakim skulle gärna följa upp detta och eventuellt vara med ett möte
  • Det är lite oklart om det skall vara ett möte i anslutning till ordinarie hämtning på Vegagatan eller ej. Iövrigt kommer jag om jag kan, föreslår en Doodle, Loomio eller något liknande för att sätta en dag och tid som passar de flesta.
  • Om det är något annat än det ovan får ni gärna beskriva vad det är som inte fungerar bra nu så att vi kan ta upp detta. Han är den som har hand om hämtningar med bil då ingen annan har tid att åka runt, körkort och kan bära lika tungt. Vi har inte fått in några andra klagomål gällande hämtningar så ni måste vara specifika med vad det är som är ett problem så att vi gemensamt kan se över det.

Du skrev till mig på Facebook att jag skulle skapa ett konto här så då gjorde jag det.

Två av de som är i butiken oftast säger att de har träffat er och fått den informationen de behöver för att kunna presentera hur det fungerar med kylskåpet på ett bra sätt, jag vidarebefodrar också det jag får till mig via nätet så att alla i gruppen får reda på det senaste gällande Solikyl.

Ni kan åka dit när ni vill under öppetdagar, dock finns det ingenstans att sitta.
  • Ok, då vet jag att det är Maria jag prata med här! :)

Det var allt vi skrev ovan som vi anser måste tas itu med. Jag tycker att ni har gjort ett bra jobb hittills på det viktigaste: alltid kommit till leveransen, lyckats bli av med maten, etc., så ni behöver inte ta det personligen. Men vi i gruppen anser att vi har kommit till en punkt där ett möte behövs nu, och det är egentligen ett krav om vi ska fortsätta samarbetet. Inte orimligt, eller hur? Kolla gärna med de andra som sköter butiken, ni är alla välkomna. Hur många är ni förresten?
  • Bra, då vet jag att det inte är något mer. Vi har tagit listan du skrev på allvar och började direkt genom att testa att ha öppet fredag kväll och det verkar ha gått bra, positiv respons och bra stämning. Kan höra mig för vilka som kan deltaga på ett möte. Ni har inte möjlighet att komma till Mölndal? Just nu är vi ungefär fem stycken som är aktiva, det brukar variera lite beroende på hur mycket som finns att göra.
  • Tycker ni inte att ni är lite väl hårda mot oss? Vi gör allt i vår makt för att sprida kunskap om Solikyl, matsvinnsproblematik och att samla in och rädda så mycket det bara går. Finns inte många som är så villiga att kämpa för det här och engagera sig på det viset som vi gör och det borde ni veta om.
    1. På vilket sätt har vi varit hårda mot er? Är det för att vi vill träffa er?

2. När jag hälsade på hos er så fanns ingen skylting om Solikyl där matutdelningen sker. Bara på kylen som var av och tom, och som står helt osynlig för alla som hämtar mat.

3. Sista inlägget på Fakebook stod det inget om att maten var från Solikyl, och folk är nu tvungna att följa er på Fakebook för att få info när mat ska hämtas utaför era fasta tider.
    Kortedala - är det inte dit de åker med mat från Mölndal? Är en bra bit, vi har tyvärr inte möjlighet att åka dit. Om det är biblioteket det rör sig om så läste jag en artikel för några dagar sedan att de hade hittat en halvt år gammal julskinka i kylen där, sköter personalen om kylskåpet och ser över det ibland?
    4. Varför kan ni inte solidariskt hjälpa Solikyl att dela ut maten i Kortedala? Ni har ju en stor bil, det har inte vi.
    5. Så är det om man bara hänger på osociala medier och läser negativa inlägg och skvaller, träffa oss och prata direkt ist.
    6. Istället för att prata om Miljlöfydet så sprider du andrahands kommentarer om Koretedala
    Vi sätter på kylskåpet så fort det kommer in mat som behöver komma in i det, varför skall det stå på tomt?
    7. Varför står det tomt? Är det inte bätre att ha lite mat kvar till dom som besöker er på andra dagar också? Om det är elräkningen ni oroar er för så kostar det mer att stänga av och på än att låta det stå på.
    Är det via det här forumet ni vill ha snabb kommunikation? I sådana fall får vi börja kika här mer frekvent.
    8. Nej, forumet är inte för att lösa kommunikationsproblem.
    Vi gillar att träffa våra representanter i person inte via Fakebook.
    Alla verkar nöjda med det vi gör, nu återstår bara att få er (?) att tycka likadant.
    9. Vilka är alla ?? Alla på Fakebook ?? Existerar ni bara för mer "likes" ??
    Få också oss att tycka om er utanför bubblan Fakebook, det är flera som undrar vilka ni är.
    Ni kan komma och hälsa på oss när ni vill. Vi har planerat att göra studiebesök på Vegagatan för att lära oss mer om verksamheten där men vi har inte fått ihop det tidsmässigt.
    10. Vi kommer gärna och hälsar på er igen.
    Men ni inte ens har tid att träffa oss och diskutera alla dessa obesvarade fårgor vi så föreslår jag att vi avvaktar med sammarbetet tills ni hittar tid.
  • Om det är något annat än det ovan får ni gärna beskriva vad det är som inte fungerar bra nu så att vi kan ta upp detta. Han är den som har hand om hämtningar med bil då ingen annan har tid att åka runt, körkort och kan bära lika tungt. Vi har inte fått in några andra klagomål gällande hämtningar så ni måste vara specifika med vad det är som är ett problem så att vi gemensamt kan se över det.

Du skrev till mig på Facebook att jag skulle skapa ett konto här så då gjorde jag det.

Två av de som är i butiken oftast säger att de har träffat er och fått den informationen de behöver för att kunna presentera hur det fungerar med kylskåpet på ett bra sätt, jag vidarebefodrar också det jag får till mig via nätet så att alla i gruppen får reda på det senaste gällande Solikyl.

Ni kan åka dit när ni vill under öppetdagar, dock finns det ingenstans att sitta.

Vet inte om det är en robot vi pratar med eller om du bara är trögfattad, vi vill träffas inte skriva massa listor till dig via nätet.

• Ni får ursäkta men vi tycker bara att smutskastningen mot oss är lite överdriven, framförallt när vi bara vill väl och allt vi gör är för något gott.

1. Det känns som att det klagas en del trots att vi gör så gott vi bara kan. Har ingenting med att träffas att göra.

2. Står helt osynlig? Vid det här laget vet nästan alla som kommer var kylskåpet står och många går till och med direkt dit när de kommer in för att ta en kik. Annars förklarar vi var kylskåpet finns och vad det är till för. Vi försöker ha det fullt hela tiden, så fort det kommer en mindre mängd mat ställer vi in det där eller om det är sådant som måste in (fryst exempelvis) eller om utomhustemperaturen ej tillåter det att stå ute. Vi hade gärna sett till att det kom mat till det på daglig basis eller flera gånger i veckan, då hade det kunnat stå på hela tiden. Det är det vi försöker få till genom att höra oss för överallt i Mölndal men det är inte så lätt. Nästan varje helg har kyl och frys varit fulla också som ni kan se på de tagna bilderna.

3. Kylskåpet och maten hör ihop, det vet de flesta vid det här laget, om inte alla. För de som frågat var maten kommer ifrån har vi förklarat det exakt såhär: Vi har ett solidariskt kylskåp där alla som vill får lov att ställa in mat. Privatpersoner, caféer, restauranger, mataffärer och så vidare. Ibland kommer det så mycket till det att det inte får plats och då har vi det ståendes utanför. De instruktioner vi fått från er är att inte berätta specifika detaljer och därför gör vi aldrig det heller.

Fakebook? Förstår att ni kanske inte gillar Facebook men det är väl bra för att få den sista maten utdelad, det måste ni väl hålla med om? De flesta som hämtar vid det här laget bor i området och tittar förbi för att se att det finns något. Märker vi att det ändå går trögt brukar vi lägga ut på Facebook för att helt säkerställa att allt blir hämtat och det blir väl dessutom bra bilder som ni kan använda er av?

4. Det är långt och åt helt fel håll. Den bilen som går in mot Göteborg kan inte åka dit på vägen?

5. Säger såklart inte att det är så, hur skall jag veta det? Var mest intresserad över hur det ser ut där borta efter att ha läst artikeln. Tar såklart det som står i den här typen av artikel källkritiskt: http://blt.se/ledare/jag-letar-fortvivlat-men-ingenstans-star-det-nagot-om-solidariska-kylskap-i-bibliotekslagen

Om det inte stämmer kanske det borde bemötas på något sätt, jag vet inte?

6. Som ovan. Vi diskuterar ju Miljöfyndet väldigt ofta, det är ju vad hela tråden handlar om.

7. Det brukar vi ha men det blir hämtat i samma takt som det som inte står i det, se tagna bilder.

8. Fick information om att ni ville diskutera via det här forumet och att det var därför en inbjudan inkom. Jag tycker att Facebook är bra men får samtidigt acceptera att alla inte tycker likadant.

9. De som hämtar maten. Det är en blandning av unga och gamla, utsatta och icke utsatta, Facebookanvändare och icke Facebookanvändare, Mölndalsbor och icke Mölndalsbor. Alla möjliga människor helt enkelt och det är det som är så härligt. Läs beskrviningen om vad syftet med Miljöfyndet är i nästkommande inlägg, det verkar inte få plats i det här (för många tecken), det borde väl stämma ganska bra överens med era värderingar?

10. Gör gärna det. Det är klart att vi har, om ni inte har möjlighet på öppetdagar får ni gärna föreslå annan dag som passar för er så får vi se till att ha någon eller några personer på plats då.
  • Miljöfyndet är en miljöorganisation som främjar och arbetar för en bättre miljö på alla sätt som går. Vi har som målsättning att göra allt vi kan för en ljusare framtid.

Det som det läggs mest fokus på just nu är att försöka få invånarna, företagen, myndigheterna och alla andra organisationer som finns att återanvända saker istället för att bara slänga och låta en oerhört stor resurs gå förlorad. Ofta sorteras det som slängs inte ens (återvinns) utan hamnar bara i grovsopor eller i en container, vilket innebär en än större belastning på miljön och där sakerna som hade kunnat komma till nytta för någon bara försvinner. Att slänga på det sättet är det absolut sämsta alternativet som finns. Både vid tillverkningen och vid slängningstillfället belastas miljön hemskt nog allt som oftast väldigt hårt.

Om vi alla skulle "slänga" en extra tanke och försöka göra det vi själva kan för en bättre miljö så hade det gjort en väldigt stor skillnad. Frågan är kanske inte hur mycket bättre våran framtid hade kunnat se ut, den kanske är om det överhuvudtaget finns en framtid i sikte för oss om vi inte börjar tänka till nu, det är ännu inte för sent. På flera håll i världen börjar man redan märka av konsekvenser, oändliga sopberg med farligt avfall och översvämningar för att nämna två exempel. Man kanske känner sig liten när man ser till den stora världen och de problem som finns men allt gör verkligen skillnad, arbetet måste börja någonstans och förhoppningsvis sprids det vidare. Nu är rätt tid att börja tänka till och agera och vi själva, naturen och djurlivet hade mått så bra av det. Våra barn, barnbarn och kanske till och med barnbarnsbarn måste vi se till att också de kan få chansen att vistas i en bra miljö.

För att ta kläder som exempel slängs det bara där 70 000 ton - varje år! Det är en ofantlig mängd. Istället för att slänga är våran högsta önskan att man istället börjar återanvända och ser till att det kommer till någon som vill ha det. Är det funktionsdugligt - sälj, skänk till vänner och bekanta, delta på klädbytardagar eller andra ställen där saker och ting kan byta ägare eller skänk till oss eller någon annan insamlingsorganisation. Bara det återanvänds eller i värsta fall återvinns - det är det viktigaste! De allra flesta saker som finns kan komma till återanvändning och fylla en funktion hos någon.

Har det du har skavanker? Försök rätta till det själv eller ta hjälp av någon som kan hjälpa till att få ordning på saken och behåll den om du vill. Klarar du det inte själv eller känner kanske inte någon som kan hjälpa till? Släng det inte, lämna då hellre in det till oss så skall vi göra allt vi kan för att försöka åtgärda felen, det kan röra sig om precis vad som helst. Kärvande elektronik, kablar eller verktyg, textil som behöver sys, en cykel som behöver repareras - i princip allt går att åtgärda om man bara lägger manken till. Om ni lämnar in det till oss uppskattar vi om ni meddelar de skavanker ni känner till så att vi lättare kan börja åtgärda dem. Vi har lyckats reparera väldigt mycket saker vid det här laget och på så vis lyckats bidra med det vi kan och önskar fortsätta på samma spår. Det vi inte trots kopiösa försök lyckas laga själva lämnar vi in till någon som kan. För oss spelar det ingen roll om det kostar mer att reparera det än vad det kan säljas för - det enda som betyder något är att det kommer till återanvändning och får en förlängd livslängd. Vår målsättning är inte på något sätt att försöka skapa ett överskott utan så länge vi har råd att betala lokalhyran och kan fortsätta arbetet för miljön och att rädda saker från att slängas är det det enda som betyder något. Skulle det uppstå ett överskott i framtiden går pengarna oavkortat till föreningslivet eller till andra projekt som också verkar för en bättre miljö och framtid. Vi kämpar men som det ser ut just nu har vi inte ens råd till våra egna fasta utgifter såsom hyra, el, försäkring och så vidare, utan har än så länge tvingats låna pengar för att kunna betala de nödvändiga utgifterna, något som vi verkligen hoppas att det skall kunna bli ändring på i framtiden för att kunna driva miljöprojektet vidare. Vår förhoppning har hela tiden varit att kunna driva det här som en "butik" där allt är gratis eller där allt i alla fall är så nära gratis som det bara går att komma - det återstår att se om vi lyckas nå dit. Vi önskar att alla människor skall kunna ha råd med det de i första hand behöver ha och i andra hand till det de vill ha men inte behöver för överlevnad eller för att kunna fungera som människa utifrån ens behov eller förutsättningar. Kort och gott saker för nöjes skull eller fina och roliga saker, något som vi också tycker det är mycket viktigt att kunna ha omkring sig om man vill, exempelvis tavlor.

Som vi var inne på lite i stycket ovan - om vi tar cykeln som exempel - låt säga att den inte går att trampa med, att den inte går runt. Vi försöker då rätta till problemet själva, skulle vi inte klara det lämnar vi den till någon cykelverkstad och ber dem försöka rädda den. I de fallen då vi bedömmer att ingen kan rädda saken, bryter vi noggrant ner den i beståndsdelar och återvinner varje enskild del på rätt plats så att belastningen på miljön blir så liten som den bara kan bli. Batterier för sig, elektronikkomponenter för sig, lampor för sig, plast för sig, metall för sig, färg- och sprayburkar för sig och så vidare. I de sällsynta fall då föremålet inte går att rädda återvinns alla delar med hundra procent noggranhet. Din gåva är hos oss i de säkraste händer som den kan vara i sett ur miljösynpunkt. Vi värnar om alla föremål med absolut högsta noggrannhet och respekt, stora som små.

Hoppas kunna få så många som möjligt att hoppa på miljötåget, vi har en lång resa framför oss. Förhoppningsvis finns slutstationen i en ljus framtid. Välkomna!
  • Jag har inte hunnit läsa allt ni skrev nu men tycker att det vore bättre om ni styrde upp ett möte (om ingen tar tag i det så gör jag det om typ två veckor, men synd att vänta...). Det brukar vara mindre missförstånd och bättre kommunikation när man sitter ner och pratar på riktigt.
  • edited November 7
    brunomc said:

Jag har inte hunnit läsa allt ni skrev nu men tycker att det vore bättre om ni styrde upp ett möte (om ingen tar tag i det så gör jag det om typ två veckor, men synd att vänta...). Det brukar vara mindre missförstånd och bättre kommunikation när man sitter ner och pratar på riktigt.

Detta är patetiskt, denna "Maria" har tid att sktiva superlånga inlägg men inte tid att träffas eller ring ett samtal...
  • Pajkastning leder ingenstans Tomasz, de finns tillräckligt i tråden redan. Håller med Bruno att vägen framåt är ett fysiskt möte är enda sättet att ta sig framåt i den här frågan.
  • Tjenare Maria,
    Där finns den länk för ett möte med oss. Välkommen att signa upp på ett datum som passar Miljöfyndet. Ni får gärna lägga till andra datum och tid, sen väljer vi. Tack.
    https://doodle.com/poll/3m4xgn2ymwqxamch
  • Nicco said:

Pajkastning leder ingenstans Tomasz, de finns tillräckligt i tråden redan. Håller med Bruno att vägen framåt är ett fysiskt möte är enda sättet att ta sig framåt i den här frågan.

Det kanske låter som pajkastning men detta är ren frustration från min sida. Enda sättet att få till ett möte eller ett telefonsamtal var ju att hota med att avbryta samarbetet, hur många gånger ska man behöva be om att få träffa personerna bakom denna mystiska miljöorganisation?

Logiskt sätt kan jag förstå att det är näst intill omöjligt att få till ett möte med Willys men två volontärer bakom Miljöfyndet borde vara enklare.
  • @Miljöfyndet_Maria.
    Solikyl väntar fortfarande på svaret om möte förslag via länken vi skickade förra veckan. Tack.
  • Maxxipac said:

@Miljöfyndet_Maria.
    Solikyl väntar fortfarande på svaret om möte förslag via länken vi skickade förra veckan. Tack.

Good luck!!
  • edited November 14
    Maxxipac said:

@Miljöfyndet_Maria.

Det hölls ett möte i fredags kväll/natt på Vegagatan om kylskåpet i Mölndal, har ni som inte var där inte fått reda på det?
  • Maxxipac said:

@Miljöfyndet_Maria.

Det hölls ett möte i fredags kväll/natt på Vegagatan om kylskåpet i Mölndal, har ni som inte var där inte fått reda på det?
    Dom som var där, vet det redan. Dom som inte var där trodde att ni skulle vara snabbare på att svara innan det blev för sent.

Så blir det när man sköter all kommunikation via internet istället för att träffas.
    Vi hoppas fortfarande på att få träffa dig, är du intresserad av att träffa oss?

Du får jättegärna ringa mig då du ringt från hemligt nummer och jag har ingen möjlighet att nå dig direkt.
  • edited November 18
    Så var det dags igen, ingen kommunikation varken från Maria eller Niklas.
    Maria verkar tolka allt på eget sätt fast hon aldrig träffat någon av oss, och bara sitter på datorn och trollar.

Igår dök Niklas bara upp i Mölndal utan att ta kontakt med mig för att stämma av om vi ska hämta och vilken tid, som tidigare verkar han köra allt på eget sätt vilket resulerade i att vi var 3 bilar och det var ganska lite mat.

Som vanligt sog Niklas ut som ett frågetecken när jag undrade vad han gjorde där och varför han inte tog kontakt med mig innan för att stämma av.

Jag kommer inte lägga ner någon mer tid på denna cirkus med Miljöfyndet.

Denna så kallade "miljöorganisation" som består av två personer förstår inte vad Solikyl står för och gör mer skada än nytta, jag föreslår att vi avbryter "samarbetet" tills vi hittar annan part i Mölndal.

• edited November 21
    Så som jag fick höra så var det inte något mötet planerat på riktigt (att dyka upp en fredagkväll är inget möte) och dålig kommunikation av Niklas igen som bara kör utan att varken fråga eller lyssna. Dessutom fick jag höra av olika som var närvarande vid träffen med Niklas att det blev inga raka svar på vad Miljöfyndet är, vilka som driver butiken osv. Det blir svårt att skapa förtroende och fortsätta ett samarbete på det sättet.

Vi beslutade att vi får avvakta tills vi får ett möte på riktigt med dem som är inblandade i denna verksamhet.
Sign In or Register to comment.