Nytt Solikyl mötesplats backa brunnsbo

edited October 30 in Solidariskt Kylskåp
För ett tag sedan skickade ut Nina från Kretslopp och Vatten information till olika SDF med frågan om det finns intresse för att husera ett solikyl i nån av deras lokal. Folk från mötesplatsen Backa-Brunnsbo (jag var där med Nicco på accelerator grejen) var nyfikna så jag skickade mejl och fick följande svar:
Hej Bruno!

Du är välkommen till oss på Mötesplatsen för att berätta mer om solidariskt kylskåp. Vi är ju en öppen mötesplats och idéen på ett kylskåp här låter som bra, men vi måste veta lite detaljer innan vi kan ta ställning till detta.

Vi föreslår att du/ni kommer och besöker oss under något av våra öppna hus, vilka just nu är på torsdag kl 14-19. Ibland kan det vara mycket folk här, ibland är det helt lugnt - ett br tillfälle för er att se vår verksamhet också. Passar 31 augusti eller 7 september för dig/er? Vi finns på Folkvisegatan 14 i Brunnsbo, vid Balladgatans hållplats. Här är vår facebook-sida: https://www.facebook.com/Mötesplats-Backa-Brunnsbo-762880383813181/?ref=bookmarks
Nån som vill följa med? Jag kan den 31:a
Tagged:

Comments

• Vi har mötet kl 13 så kan ju inte vara där förän 15 och har ett event kl 17 inför demon den 9:e så de blir lite tajt, 7:e är bättre för mig.
  • Sandra kommer till mötet den 31.a kl 13 istället. Det blir bra med max 2 st. Men om du tänker på något särskilt som måste sägas under just det mötet med Hemköp så kan jag se till att vi gör det

Men kanske du kan nu hinna bra med att representera oss där på mötesplatsen Backa-Brunnsbo kl 14? ;)
    Jag kan komma också direkt efter vi är klara på Hemköp, men det kan lätt bli efter kl 14
    För mig är det bättre att köra den 31:a på en gång, veckan efter har jag mer att göra.
  • Ok, jag tar Backa Brunnsbo kl 14.
  • Uppdatering...

Mötet gick bra, vilket betyder att vi har nu ett nytt ställe att ha ett solikyl. Men vi avvaktar tills att vi får igång något samarbete i området innan vi stället kylskåpet där.
Sign In or Register to comment.