Brödet från sopsäck till bricka finns i köket

Allt bröd och bullar levereras i stora sopsäckar och tyngden gör att det som är längst ner mossas sönder. Folk som kommer att hämta bröd får gräva rätt ordentligt för att hitta det dom önskar, ofta gräver man inte hela vägen ner.

Jag har testat att sortera upp allt från sopsäck till brickor inne i köket, det gör att man snabbare hittar det man önskar plus att besökare och volontärer också kan bli mätta. Allt kaffe bröd går att mycket snabbare och vi slipper slänga det som annars skulle bli för gammalt.

Bilder finns att see i blogginlägget.
http://omverkstan.se/2016/brodet-fran-sopsack-till-bricka/

Comments

• Snyggt Tomasz! Ja, jag kan tänka mig att det går åt mycket fortare om det är så upplagd på brickor. Jag hoppas på att skaffa en hylla snart som skulle passa precis bredvid kylskåpet och där skulle man kunna ha på brickor också. Vad tycker du?
  • brunomc said:

Snyggt Tomasz! Ja, jag kan tänka mig att det går åt mycket fortare om det är så upplagd på brickor. Jag hoppas på att skaffa en hylla snart som skulle passa precis bredvid kylskåpet och där skulle man kunna ha på brickor också. Vad tycker du?

Ja, det går åt fortare och folk blir ännu gladare :)
    Visst kommer hyllan om den får plats att göra nytta, dock så kan det bli lite smuligt och lite trångt att rota bröd på hyllan intill toan, men det visar sig.

Jag får också försöka att hålla extra rent då det lätt kommer flugor när det finns sötsaker framme.
  • Alternativt så kan man ha hyllan där gift-boxen hänger nu istället, om det är ok med resten av folk
  • brunomc said:

Alternativt så kan man ha hyllan där gift-boxen hänger nu istället, om det är ok med resten av folk

Vi får höra med vad resten tycker, än så länge får vi experimentera lite.
  • jep! imorgon kommer jag förbi, vi kan snacka mer om du är där! :)
  • brunomc said:

jep! imorgon kommer jag förbi, vi kan snacka mer om du är där! :)

Kommer vara där imon runt 5, vi ses och snackar vidare då.
  • Jag kan se om jag kan packa det smartare när jag tar det från butiken.
  • Det kommer en liten hylla ikväll kl 20! :)
Sign In or Register to comment.