Leverans med nya maträddare

Denna vecka har jag fullt upp, både på tis och tors, så jag kan tyvärr inte leverera nånting. På torsdag kommer @evelinekarlsson vara med på sin första upphämtning av mat från Hemköp. Är det någon som kan och vill följa med henne? Jag kan låna mina nycklar om man inte har egna...

I lördags skulle också Emilie hämta mat sin första gången och jag kunde inte heller vara med :(
Tråkigt om vi missar dessa viktiga tillfälle när nya människor vill vara med. Veckan därpå blir lugnare för mig iaf... Any hero out there?
«1

Comments

• Du kunde ringt mig i lördags, jag var ju på Vega.
    Jag kanske hinner hämta i veckan, kommer också att hämta idag då jag ska på möte på Vega kl. 19.
  • bra! Jag ska vara på Vega idag kl 16 också, dock inte imorgon
  • brunomc said:

bra! Jag ska vara på Vega idag kl 16 också, dock inte imorgon

Ska vi köra hämtning tillsammans? Mötet jag ska på börjar kl.19 så kl.16 är lite tidigt.
  • jag ska träffa killen från freeshop.se kl 16. Du får gärna vara med och sen kör vi tillsammans. Annars, kring 17- 17:30?
  • Använd inte forumet för privata chatt trådar, då kan ni ju skicka meddelanden till varandra istället..
  • Det är inte så privat det jag skrev faktiskt, alla får veta om detta. Nothing to hide! hehe
    fast om du menar att det blir för många irrelevanta meddelande överallt och det blir svårt att läsa då håller jag med dig
  • Nicco said:

Använd inte forumet för privata chatt trådar, då kan ni ju skicka meddelanden till varandra istället..

Om jag förstått det rätt så är denna tråd skapad för att sammordna upphämtningar under denna vecka, vilket vi just håller på med i denna tråd och för att andra ska kunna bidra. Nu handlar det ist. om en kommentar ska vara privat eller inte ... pufff... Jag känner att Nicco är lite uttråkad där i källaren ...
  • edited June 2017
    De ser inte så ut då diskussionen övergått i vilka möten ni skall ha med vem, alltså out of topic för denna tråd. Iövrigt så sitter jag inte i en källare just nu..
  • Nicco said:

De ser inte så ut då diskussionen övergått i vilka möten ni skall ha med vem, alltså out of topic för denna tråd. Iövrigt så sitter jag inte i en källare just nu..

Vadå out of topic, jag måste ju nämna vilka klockslag jag kan vara med om en upphämtning... får man inte nämna ordet "möte" i denna tråd elle?
  • edited June 2017
    brunomc said:

jag ska träffa killen från freeshop.se kl 16. Du får gärna vara med och sen kör vi tillsammans. Annars, kring 17- 17:30?

Det var detta jag störde mig på då det var en fråga till dig där vi andra ej var inbjudna, det var uppenbarligen off topic och hade inte i tråden att göra.
  • Det är offentligt, vilket betyder att de som ser kan vara med om de vill. Dvs du är inbjuden, Nicco!

Back to topic: någon av er som kan vara med Eveline på torsdag oxå?
  • Det lät inte så iockmed att frågan var ställd till Tomasz och det var vad jag ville uppmärksamma. Antar att det är på Omverkstan med andra ord..
  • brunomc said:

Back to topic: någon av er som kan vara med Eveline på torsdag oxå?

Jag kan inte på Torsdag tyvärr.
  • Bra det är löst! @Erik ska göra det! Och kanske Nicco eftersom han skrev upp sig på foodsaving.world
  • Inte så optimalt för mig iockmed att jag har ett möte kl 18 vid Svingeln...
  • brunomc said:

Bra det är löst! @Erik ska göra det! Och kanske Nicco eftersom han skrev upp sig på foodsaving.world

Har vi bytt tid på Lördagar till 4PM?
    Och av någon okänd anleding försvann Torsdag 8e från Pickups-listan.
  • brunomc said:

Bra det är löst! @Erik ska göra det! Och kanske Nicco eftersom han skrev upp sig på foodsaving.world

• brunomc said:

• det försvann nog för att 3 st joinade

det där om lördag vet jag inte, bättre att kolla på history
  • Är det sagt nån tid? Bäst o ses på köket så kan man ta vagnen
  • kl 17 var det. Ja, testa att köra med lastcykeln eller cykelkärran, det blir mycket lättare
  • Jag ändrade från 1 pm till 2 pm, kanske var nån bugg jag lyckades trigga, när jag logga in idag så stog det 4 pm så ändra till 2 pm..
  • Emilie (som var där nån gång när vi satt och pratade) kommer också, så det är bra, passa på och lära ut rutinen till två nya maträddare. Jag kommer förbi efter kl 18
  • brunomc said:

Emilie (som var där nån gång när vi satt och pratade) kommer också, så det är bra, passa på och lära ut rutinen till två nya maträddare. Jag kommer förbi efter kl 18

Jag kan tyvärr inte va med imon, bra om nya maträddare får ett bra introduktion till våra rutiner. Bra att du @brunomc kan komma förbi senare.
  • Viktigt med proffs-tips som t ex använda ett bröd till att ta bort smulorna ifrån brödlådan. hehe
  • Kommer någon o ska hämta maten kl 17 eller blev det klart kl 13 eller kl 14?
  • Jo, som du ser i foodsaving.world så kommer de en tjej, Emelia lr nått sånt hetter hon..
  • Ok så det är bara där vi bokar asså?
  • Jepp, här är bara en diskussion då foodsaving.world inte har någon form av forum lr chat funktion där vi kan föra diskussioner i än så länge.
  • när jag var på väg hem så tittade in en sväng i det andra kylrummet och det fanns en mängd grejer! Mycket sallad, grillade kyckling, mango, yoghurt och chips. Nästa gången när jag följer med så kan jag visa var det ligger :)
Sign In or Register to comment.