Meetings 2017

Hi everyone!

Wouldn't be nice to meet on Thuesday before the second event? So we can discuss how it went last time and the future? :)
I suggest 17.30 - 19.30 at Vegagatan 1/Omställningsverkstan.

Are you available?

Cheers!
«13

Comments

  • Jo det ska väl gå bra
  • I also invited the people who showed up last time and was interested
  • Tuesday evening is fine for me! :)
  • Sounds good for me as well ! See you tomorrow then :smile:
  • Tack för idag, snart kommer anteckningarna!
  • Redigerbara mötesanteckningar: https://docs.google.com/document/d/1QEuwAeFLetVXxs-4-SCarEEaO-BTR3pdwh-OrybD9ns/edit?usp=sharing

    Möte 25 april
    Emma, Erik, Clément, Stig, Jonathan, Nicco och Olle.

    När och hur ofta ska det vara öppet?
    Kom överens om varannan onsdag följande datum:
    26 april, 10 maj, 24 maj, 7 juni och 21 juni.

    Jonte kan 1 st ons / mån, Oscar kan 1 st ons/mån, Olle varje ons, Erik varje ons, Clément varje ons, Stig 2 st ons / mån, Nicco 2 st ons/mån.

    Hur många reparatörer behöver det minst vara för att eventet inte ställs in?
    Minst 3 st. Detta checkas av måndagen samma vecka som eventet genom diskussion i tråden i forumet.Eventet ställs in genom att vi ändrar facebookeventets rubrik till INSTÄLLT

    Vilka objekt accepteras inte?
    Skrivare och skärmar som är trasiga på plattTV och andra skrymmande saker ex. diskmaskin.

    Info till kommande event:
    Ta med alla kablar som hör till, så produkten kan testas på plats

    Textilreparation
    Alla var överens om att det kan vara samtidigt men att vi testar med att ha det i konferensrummet men är noga med att det inte blir för separerat, all reparation hör ihop! Ta detta på plats, ibland kanske flytta ut symaskinerna till det stora rummet. Finns nu 3 st volontärer för textilreparation och minst 3 st fungerande symaskiner.

    Kösystem
    Vi diskuterade kösystem men insåg att det beror på vad för prylar som kommer in och hur lång tid det tar. Det viktiga blir att kommunicera med varandra och ”värden” så det är en ok aktivitet som mäktas med. Många påpekade att kvalitén är viktig både att deltagarna får chans att lära sig något och stärka relationer, så det inte blir som en fabrik. Snabbt in och snabbt ut.. En färg på kölapparna för elektronik och en annan för textil.


    UPPDELNING AV AKTIVITETER enligt metoden ”Huvudansvar & pepp”
    H=Huvudansvar denna person/personer har huvudansvaret att aktiviteten sköts och utförs
    P= Pepp denna person/personer hjälper gärna till vid behov

    RESERVDELAR
    H: Clément & Jonte
    P: Stig

    INKÖP
    H: Olle
    P: Emma, Jonte, Erik och Clément

    IFIXIT INKÖP
    H: Emma
    P: Olle

    ÅTERVINNING
    H: Jonte
    P: Olle

    NYA TEXTILVOLONTÄRER
    H: Emma
    P: Clément

    REPARERA
    H: Hannes, Nicolas, Jonte, Olle, Erik, Stig, Clément, Oscar
    P:

    EKONOMI (budget)
    H: Emma
    P: Olle
    KONTAKT MED KOMMUNEN
    H: Emma
    P: Olle & Jonte

    RAPPORTERA
    H: Jonte
    P: Erik

    NYA VOLONTÄRER
    H: Olle & Clément
    P: Nicolas & Erik

    FIKA
    H: Nicolas & Jonte
    P: Clément & Olle

    VÄRD (host)
    H: Jonte & Emma
    P: Nicolas, Erik & Clément

    DESTROY CAFÈ
    H: Clément
    P: Jonte, Erik & Hannes

    FACEBOOK
    H: Jonte
    P: Nicolas & Emma

    FACEBOOKEVENT
    H: Emma
    P: Nicolas & Jonte
    BOKA KALENDERN
    H: Emma
    P: Nicolas

    FLYERS
    H: Emma, Olle & Clément
    P: Nicolas

    FÖREDRAG & REPRESENTERA
    H: Olle & Emma
    P: Nicolas & Jonte

    ÖVERSÄTTA REPAIR CAFÈ till svenska
    H: Jonte
    P: Nicolas

    DOKUMENT
    H: Erik
    P: Clément

    GOOGLE DRIVE
    H: Emma


    @JonathanE förklarar du metoden och aktiviteterna för @Oscar och så kan han lägga in sina delar i googledokumentet :)
  • Reminder..

    Måndag 22 maj kl.18-20 Träff Vegagatan 1/Omställningsverkstan
    En träff är på Omställningsverkstan för alla som är där och arrangerar och huserar i lokalen. Viktigt att någon från varje förening/grupp är på plats. Punkter vi kommer prata om är:

    Flytten, Ringön och Vegagatan
    Trivsel i lokalen ex. städning m.m.
    Hur fungerar det med de nya grupperna i lokalen?
    Interndemokrati – hur ska detta fungera?
    Intern kommunikation – hur ska detta fungera? Omverkstan.se
    Rapportering till Studiefrämjandet – hur fungerar det, frågor m.m.
    Övriga frågor

    Sedan går vi vidare och tar en öl, de som vill
  • Hej hej!

    Vilka kan ses ons 28:e juni kl.18-20 på Vegagatan 1?
    @Nicco @olle @JonathanE @Oscar @Erik @PanGolin @Stig @Alffre @stefanpersson @toverunefelt @Magdalena_Forshamn @Hannes @chris

    Vad säger ni om att ses en gång innan sommaren för att prata om:

    * Hösten, datum och dagar
    * Utväderar vårterminen
    * Organisation, ska något förändras etc.
    * Inköp m.m.
    * Marknadsföring!
    * Diskussion om att vara volontär, vad innebär det och vad tycker ni om den rollen?
    * Förfrågningar från Lundby Bibliotek & Världskulturmuseet
    * Emmas roll/ansvar framöver
    * Övriga frågor

    Hoppas vi ses!
  • Jag kan. Bra grej att göra.
  • kan ej tyvärr, jobbar kväll
  • Jag kommer!
  • Jobbar tyvärr!
  • Jag åker bort över sommarn den 25:e. Flytta bak några dagar?
  • Typ veckan innan isf, 21:a har vi ju Repair Cafe så tänker att vi inte orkar med möte då varför dagen före eller efter borde vara ett bättre val. Funkar tisdag lr torsdag nästa vecka, vilken dag passar bäst?
  • 28:e juni kan: Emma, Jonathan, Magdalena

    Vilka kan då den 20:e kl.18-20?

  • 20: funkar!
  • 20:e funkar för mig!
  • 20:e går bra för mig med!
  • 20:e funkar här med
  • Då bestämmer vi den 20:e
    Då verkar dessa kunna: Emma, Jonathan, Oscar, Nicco, Tove; magdalena
  • Lagt upp mötet i Omverkstan's kalender.
  • Nicco said:

    Lagt upp mötet i Omverkstan's kalender.

    snyggt!

  • Ah, såg nu. Jag kommer!
  • Kul att vi är många :) Jag föreslår att vi tar mötet i slottskogen på en filt? Men låt oss alla ses kl.18 på Vega så kan vi gå bortåt tillsammans. Ses!
  • Det låter som en guldplan!
  • edited June 20
    @Nicco @olle @Oscar @Erik @PanGolin @Stig @Alffre @stefanpersson @toverunefelt @Magdalena_Forshamn @Hannes @chris

    Här är en Doodle för Marketing-möte!

    https://doodle.com/poll/fusgh4chiim8m72d

    De datum jag lagt in nu är de datum jag är hemma och kan gå, men om det visar sig att alla vill helst gå på ett datum då jag inte kan vara med så är det ju OK också! Jag måste inte vara med, men det hade varit kul.

    Datum efter 21 Augusti lägger jag till om det visar sig att ingen kan innan det.

    Vi hörs!
Sign In or Register to comment.