What's up?!

13

Comments

• Jag kan på onsdag, men de andra som är intresserade och vill vara med processen om föreningsbildandet... kan ni den dagen? Eller ska vi ta det nån annan dag?
  • Ett sådant möte bör annonseras i god tid, tänk 2 veckor. Varför skynda? För min del gärna betydligt senare på kvällen, säg framåt 8, så jag inte behöver åka från jobbet.
  • Jag vet inte om detta hör hemma i denna tråd, men det är i a f en aktuell idé: http://www.foodwin.org/network/#inno
    FoodWIN is the European Food Waste Innovation Network supporting European cities to reduce food waste. Inte dåligt!!

Att vara med i ett sådant nätverk tror jag kan hjälpa, både som marknadsföring och ev. samarbeten.
  • olle said:

Ett sådant möte bör annonseras i god tid, tänk 2 veckor. Varför skynda? För min del gärna betydligt senare på kvällen, säg framåt 8, så jag inte behöver åka från jobbet.

Jag håller helt med Olle och har planer från 17 tiden (Utrikespolitiska föreningen visar The Invisible Nation på Handels i Dragonen på Sprängskullsgatan 19 för er som är intresserade) så Olle's förslag om kl 20 är den enda möjligheten om vi absolut måste ha mötet på onsdag.
  • Vi kallar till ett stormöte juni 10, kl.15, så boka in era kalendrar.
    Vi hinner då gå på Varsågoda-träffen den 8e juni.

@brunomc kallelsen bör postas på hemsidan och mailas till alla maträddare och dom som vissat intresse.
  • det ska jag göra!
  • Samtidigt som GHS har öppet, nåväl.. men jag det får max ta 2h, måste vara vid Hagabion 17:30.
  • Nicco said:

Samtidigt som GHS har öppet, nåväl.. men jag det får max ta 2h, måste vara vid Hagabion 17:30.

Vi kan nog lösa detta på 1 timma, vi borde ha en maxgräns på byråkratiska möten.
  • Ska vi klara det på en timma så måste stadgarna och agendan vara klara inför mötet och i inget utrymme för långa diskussioner.
  • Nicco said:

Ska vi klara det på en timma så måste stadgarna och agendan vara klara inför mötet och i inget utrymme för långa diskussioner.

Trodde vi bara skulle betämma om, men om vi ska skriva stadgar och sånt så lär det ta tid.
  • Det nämndes att det skulle vara ett konstituerande möte vilket innebär att man starar en förening, då måste stadgar och agenda vara förberett och inte öppet för diskussion, annars är det någon form av förberedelse möte inför det framtida konstituerande mötet så frågan är vad för sorts möte det är som vi ska ha.
  • Då kanske vi ska börja skriva stadgar och angenda här på forumet i en tråd, så att alla har chans att utvekla den tillsammans innan mötet?
  • Tror det är enklare att skapa dessa 2 dokument på någon form av delat dokument (etherpad på riseup tex) snarare än trådar på ett forum.
  • edited June 1
    Nicco said:

Tror det är enklare att skapa dessa 2 dokument på någon form av delat dokument (etherpad på riseup tex) snarare än trådar på ett forum.

Kanske, själv tycker jag att text fungerar bra i forum och det är diskussionen som också är viktig. Hoppa mellan olika flikar för att skriva en kommentar och sedan klippa och klistra i ett dokument är bara omständigt.
  • Att förstå vad det slutgiltiga dokumentet ska bli från en lång tråd är ett researcharbete, att ta stadgar, klistra in i en padda och i chat chatfunktionen som finns i en etherpad diskutera detaljer eller lyfta ut vissa stycken för diskussion i en forum tråd är för mig tillräckligt och ett effektivare sätt att arbeta.
  • jag skapar en tråd internt för stadga där vi kan kommentera, men tycker som Nicco sa att det blir faktiskt mycket lätta att arbeta och skriva tillsammans dokumentet om det ligger upp på pad
  • Nicco said:

Att förstå vad det slutgiltiga dokumentet ska bli från en lång tråd är ett researcharbete, att ta stadgar, klistra in i en padda och i chat chatfunktionen som finns i en etherpad diskutera detaljer eller lyfta ut vissa stycken för diskussion i en forum tråd är för mig tillräckligt och ett effektivare sätt att arbeta.

If you say so...

Jag föredrar det enklare, att trådskaparen uppdaterar det som tillkommer från kommentarerna. Ist, för att förlita sig på att gruppen sammanför ett sådant dokument tillsammans.
  • edited June 1
    Jag skickar iväg en mail till alla maträddare snart
  • Hej alla, jag blir intresserad av styrelsen och engagera mig lite mer. Jag har alltid undrat om ni ville bygga up ett varumärke eller inte. Att ta nästa steget är viktigt om man vill prata med official, matproducerna, affärna och vilka partners som helst. Har ni gjort mötet redan eller ska ni göra det idag? vi hörs.
  • edited June 1
    Har ni fått mejlen?

@Maxxipac läs genom den här tråden också så att du förstår vad mötet den 10 juni ska handla om. Det blir mer formalia och sånt för att bilda förening, så vi ska inte hinna diskutera så mycket om verksamhetsplanen. På nyhetsbrevet jag skickade nyss finns det lite info om vad som är på gång, men vi ska ha andra tillfälle och möte för att diskutera och planera olika idéer. Och sånt kan man göra när man träffas peer-to-peer och här i forumet också. Fritt fram att fråga och bolla idéer! :)
  • Vilket mejl?
  • Maxxipac said:

Vilket mejl?

Kanske inte alla fick mailet..?

• det var massutskick, så det kan nog hamnat i skräpkorgen. Någon som fått?
  • Jepp!
  • I will be able to help bring food and open the door this thursday. Around 17 oclock..
  • edited June 6
    Erik said:

I will be able to help bring food and open the door this thursday. Around 17 oclock..

Ok, please create a profile on foodsaving.world, add a star after your username to indicate you got keys, join the Solikyl Göteborg group (I'll send you the password) and sign up for the pickup on Thursday.

This forum thread is just for discussing who can..
  • Kom ihåg beautiful people, möte imorgon kl 15 om att bilda förening! @Maxxipac , @Sandra @olle och andra som redan fått påminnelse...
  • brunomc said:

Kom ihåg beautiful people, möte imorgon kl 15 om att bilda förening! @Maxxipac , @Sandra @olle och andra som redan fått påminnelse...

Ska vi träffas på Vega kl.14 och hämta lite matsvinn så att vi har något tilltugg under det långa mötet?
  • det kan vi göra
Sign In or Register to comment.